tablet Haier PAD 825

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
hallo leden,
onlangs kocht ik tweedehands een heel mooi 8" tablet, handig om op reis mee te nemen. De verkoper vertelde dat dit toestel omzeggens niet gebruikt was (inderdaad geen gebruikssporen, snel en prachtig scherm) en dat het natuurlijk gereset werd. Dus bij het opstarten mijn Google accountgegevens ingevoerd en vervolgens via gmail, zonder problemen telenet ingesteld, maar dan begon de miserie : om de haverklap kreeg ik meldingen dat "google Play services was gestopt. Hetzelfde met proces com.google.process.gapps en idem voor MTK NLT (??), Foto's en nog meer.
In eerste instantie op het internet gezocht en de raad opgevolgd om van deze apps de cache te deleten of gewoon te verwijderen. Zonder resultaat. Dan maar terug naar fabrieksinstellingen: oei, nog slechter !! Geprobeerd om Google store de play enz. te downloaden, doch daar (store) kreeg ik niet te zien !? In instellingen opnieuw alles en nog wat gecontroleerd en twijfelachtige zaken uitgeschakeld, doch nu is er niet meer te 'werken' met deze tablet. Bij het opstarten krijg ik gelijk al die verwittigingen in een soort loop, dat voornoemde apps gestopt zijn ! Inloggen bij Google lukt ook al niet meer omdat er geen toetsenbord meer verschijnt onderaan !???
Bij Haier.com lijkt het er op dat hier geen tablets meer geproduceerd te worden, laat staan dat ik daar updates of zo kon downloaden !
Omdat de harde-reset-methode (combinaties van aan-uit knop met +volume/-volumeknoppen) enkel een menu gaf in een of andere - voor mij onleesbare - Aziatische taal, vond ik na wat zoekwerk enkele zgn. harde reset tools die met het 2de menu (dit keer Engelstalig) in "Fastboot" mode konden uitgeprobeerd worden. Zonder enig resultaat echter !
Heeft er iemand enig idee hoe ik dit toestelletje toch nog aan de praat kan krijgen ? Het zou doodjammer zijn mocht dit in de vuilbak terecht moeten komen gewoon door softwarefouten.
Zelf ben ik zeker geen crack op gebied van apps, smartphone noch tablets. Allicht zitten er onder jullie mensen die veel meer hiervan op de hoogte zijn en die mij kunnen vertellen wat ik misdoe of zou moeten doen ? Alle tips zijn welkom en zeker al een dikke merci op voorhand !
 
Ik zou er niet van uitgaan dat dit enkel software problemen zijn. Veel van die goedkope tablets is van bedenkelijke kwaliteit. Heb zelf ooit ook eentje gekocht voor 50 EUR. Heeft ook al meer uitgestaan dan op Wat je betaald is wat je krijgt. En men kan dat vrij letterlijk nemen bij die toestellen.
 
Je schrijft "Onlangs" en "Verkoper".
Als de verkoper een particulier is, dan kan je daar weinig mee aanvangen. Is het echter een zelfstandige in een winkel die je dit verkocht en dit "Onlangs" echt recent is, dan heb je wettelijke garantie op het toestel. Zeker één jaar.
Hopelijk kan je hier wat mee.
 
Hi Mik, 't was inderdaad een particulier (rommelmarkt...). Geen verhaal dus. Maar daar ter plaatse was de 1ste controle positief. De rest heb ik verteld. Jammer, maar in elk geval bedankt voor je reactie.
 
Ik heb mijn bronnen ondersteboven gekieperd en geloof me, ik heb ettelijke bronnen over Android. Ik vind dus heel wat ROM's voor Haier , maar voor de 825 vind ik helaas nergens een ROM. Ik zie ook dat dit toestel een Android 4 of 5 heeft, afhankelijk van het bouwjaar. Dit zou het voor mij ook al bemoeilijkt hebben om de juiste ROM voor jou te vinden, maar helaas vind ik er totaal geen. Net alsof dit toestel nooit heeft bestaan. Ik vind eigenlijk maar 2 ROM's voor Haier tablets, alle ander Haier ROM's zijn voor Smartphones. Het moet dus zijn dat Haier zijn ROM's heel goed afschermt en dus niet vrij geeft.
 
Formidabel dat je zoveel moeite al doet maar dat is natuurlijk het risico, wanneer je zoiets 2dehands koopt nietwaar ? Het draait inderdaad op Android 5 maar blijkbaar bestaat dit voor Haier niet meer, net als zoveel andere Androids die na 2 jaar stoppen met hun updates. Toch ferm bedankt zulle. Hoop doet leven, doch de hoop is ondertussen héééél klein geworden. Het is natuurlijk ook geen financiële ramp ook, maar er lopen toch nog mensen zonder scrupules (= oneerlijk) rond nietwaar ?
 
gibsonmil;n234861 zei:
Formidabel dat je zoveel moeite al doet maar dat is natuurlijk het risico, wanneer je zoiets 2dehands koopt nietwaar ? Het draait inderdaad op Android 5 maar blijkbaar bestaat dit voor Haier niet meer, net als zoveel andere Androids die na 2 jaar stoppen met hun updates. Toch ferm bedankt zulle. Hoop doet leven, doch de hoop is ondertussen héééél klein geworden. Het is natuurlijk ook geen financiële ramp ook, maar er lopen toch nog mensen zonder scrupules (= oneerlijk) rond nietwaar ?

Je had er dus eentje met de meest recente software draaien, maar dan nog is het toestel al niet 2 jaar zoals jij denkt maar minstens 3 à 4 jaar oud. Haier heeft geen enkele tablet van een Android upgrade voorzien. Wel hebben ze enkele software updates gekregen. Wij hebben hier ook een Haier tablet in gebruik en die loopt als een zonnetje op Android 6, maar die is ook niet meer verkrijgbaar en er zijn daar ook nooit Android upgrades voor geweest. Dit gebeurt in Tablet land heel erg weinig. De druk ligt erg hoog bij de Smartphones dat ze zolang de druk niet opgevoerd word van buitenaf op de tablets die van heel weinig upgrades voorzien worden en ook de grote merken ontlopen deze dans niet. Je moet al een heel erg dure tablet hebben als je relatief zeker wil zijn van 1 Android upgrade. Alle andere krijgen nouga bollen.
Wat jou tablet en een hard reset betreft heb ik voor u een laatste sprankeltje hoop.
Wat is u batterij niveau als je die reset gedaan had? Onder de 80% heb je heel veel kans dat die niet gelukt is. Je moet echt ervoor zorgen voor je dit doet met een MTK toestel dat je batterij minstens 80% volladen is.
Hopelijk kan je hem alsnog herstellen. Ik hoop met je mee, want mijn kinderen zijn echt wel blij met hun haier tablet. Die van ons is wel een heel ander type met een veel zwaardere processor en meer RAM geheugen en zo.
 
Inderdaad, al dat moois heb ik ondertussen tot mijn schade en schande al gehoord èn ondervonden. De positieve kant is echter dat ik weer een ervaring rijker ben en heel wat meer weet over Android en Co.
NB. Bij de diverse resets was de batterij zogoed als 100 %. Er is echter in bestandsbeheer geen enkele backup (zip)file te bespeuren. Vandaar dat die recovery min of meer zinloos is.
In de info (via hidden menu) heb ik een mailadres gevonden van - hoop ik - de 'ontwerper' van deze soft. Ik wil bij die persoon wel eens proberen of die me iets meer kan vertellen ? Jullie horen het zeker mocht ik antwoord krijgen.Ondertussen, nogmaals bedankt voor je hulp.
 
Er is weinig kans dat je daar iets van terug zal horen. Maar je weet nooit natuurlijk. Als je daar een bruikbare ROM van ontvangt, zou ik deze ook graag dan van u krijgen. Dan kan ik deze uploaden op diverse ROM sites waar ik een account heb en zo kan ik dan ook andere mensen helpen die ook hopeloos op zoek zijn naar deze ROM. De werkwijze van hoe je het moet doen is ook belangrijk. Dit zou die persoon ook moeten meedelen. Dit is immers via verschillende kanalen mogelijk om in je Tablet te laden. Je hebt via een micro SD kaartje de mogelijkheid of je hebt de mogelijkheid om via USB kabel en daar heb je verschillende mogelijkheden. Dus hoe je de ROM moet inladen wil ik ook weten, dat moet ik dan ook vermelden op die sites. Maar ik vrees er eerlijk gezegd voor dat jij daar uberhaubt mail zal van krijgen en als je mail krijgt, denk ik niet dat ze je de ROM zullen meegeven.
 
sorry voor mijn late reactie maar ook ik had al - tot mijn groot spijt - gemerkt dat de hoopvolle link niet werkte. Misschien komt er toch nog iets uit de bus ? (al wordt de kans met de minuut kleiner hé ?). Bedankt toch !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan