tablet Haier PAD 825

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
hallo leden,
onlangs kocht ik tweedehands een heel mooi 8" tablet, handig om op reis mee te nemen. De verkoper vertelde dat dit toestel omzeggens niet gebruikt was (inderdaad geen gebruikssporen, snel en prachtig scherm) en dat het natuurlijk gereset werd. Dus bij het opstarten mijn Google accountgegevens ingevoerd en vervolgens via gmail, zonder problemen telenet ingesteld, maar dan begon de miserie : om de haverklap kreeg ik meldingen dat "google Play services was gestopt. Hetzelfde met proces com.google.process.gapps en idem voor MTK NLT (??), Foto's en nog meer.
In eerste instantie op het internet gezocht en de raad opgevolgd om van deze apps de cache te deleten of gewoon te verwijderen. Zonder resultaat. Dan maar terug naar fabrieksinstellingen: oei, nog slechter !! Geprobeerd om Google store de play enz. te downloaden, doch daar (store) kreeg ik niet te zien !? In instellingen opnieuw alles en nog wat gecontroleerd en twijfelachtige zaken uitgeschakeld, doch nu is er niet meer te 'werken' met deze tablet. Bij het opstarten krijg ik gelijk al die verwittigingen in een soort loop, dat voornoemde apps gestopt zijn ! Inloggen bij Google lukt ook al niet meer omdat er geen toetsenbord meer verschijnt onderaan !???
Bij Haier.com lijkt het er op dat hier geen tablets meer geproduceerd te worden, laat staan dat ik daar updates of zo kon downloaden !
Omdat de harde-reset-methode (combinaties van aan-uit knop met +volume/-volumeknoppen) enkel een menu gaf in een of andere - voor mij onleesbare - Aziatische taal, vond ik na wat zoekwerk enkele zgn. harde reset tools die met het 2de menu (dit keer Engelstalig) in "Fastboot" mode konden uitgeprobeerd worden. Zonder enig resultaat echter !
Heeft er iemand enig idee hoe ik dit toestelletje toch nog aan de praat kan krijgen ? Het zou doodjammer zijn mocht dit in de vuilbak terecht moeten komen gewoon door softwarefouten.
Zelf ben ik zeker geen crack op gebied van apps, smartphone noch tablets. Allicht zitten er onder jullie mensen die veel meer hiervan op de hoogte zijn en die mij kunnen vertellen wat ik misdoe of zou moeten doen ? Alle tips zijn welkom en zeker al een dikke merci op voorhand !
 
Heb misschien toch iets gevonden ! Mijn type staat er wel niet tussen doch misschien dienstig voor andere mensen (cve):" https://androidmtk.com/download-haier-stock-rom "
Hier kan je ook (via facebook e.d.) een bericht plaatsen om "ontbrekende" roms uit hun archief on line aan te vragen in de hoop dat er iemand hierop reageert...
Het proberen waard, doch daar ik geen enkel social-media-account heb, wil ik dit vanmiddag bij mijn vriend posten. Men weet nooit hoe een koe een haas vangt ?
 
gibsonmil;n234951 zei:
Heb misschien toch iets gevonden ! Mijn type staat er wel niet tussen doch misschien dienstig voor andere mensen (cve):" https://androidmtk.com/download-haier-stock-rom "
Hier kan je ook (via facebook e.d.) een bericht plaatsen om "ontbrekende" roms uit hun archief on line aan te vragen in de hoop dat er iemand hierop reageert...
Het proberen waard, doch daar ik geen enkel social-media-account heb, wil ik dit vanmiddag bij mijn vriend posten. Men weet nooit hoe een koe een haas vangt ?

Deze site staat al lang tussen mijn favorieten hoor. Mijn Smartphone heeft tot mijn grote spijt ook een een MediaTek Chip steken en geen Qualcomm Snapdragon. Maar na dik 2 jaar wel nog geen problemen met de chip gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan