Telenet Hotspot (kan niet aanmelden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, het gaat erom dat ik op geen enkele telenet hotspot kan inloggen en dat ik als melding krijg: "Use Internet Master login instead of Telenet login"
ik heb dit even getypt in mijn vriend google maar deze heeft nog geen info over dit fenomeen, iemand ook problemen mee??
 
Hoe log je in?
Ik heb geen ervaring met een telenet hotspot, maar volgens mij werkt dat met een captive portal. Dus connecteren op een hotspot en dan via je browser aanmelden (1ste scherm).
 
yep, in bijna elk station vind je nu dus een wi-fi dat je onmiddelijk naar een pagina stuurt waarbij je jezelf kan inloggen endan verder surfen op internet, ik ben namelijk zeker van mijn username en paswoord, maar kan me niet inloggen...
 
ik begrijp je vraag niet zo goed...

ik heb allesinds al een mailtje naar hun klantendienst gestuurd, benieuwd hoelang het duurt eer ik een antwoord krijg
 
de vraag die dragon steldt is ...
heb jezelf de homespot aktief ingesteldt bij u thuis ...

dit kun je nagaan : surf naar mijn telenet ... log je in met jouw inlog gegevens ...
klik links in het menu op " mijn internet "... klik verder op draadloze instellingen .."instellingen ".
je ziet het volgende scherm
Bekijk bijlage 8690
staat deze bij u uitgeschakelt zet je deze aan , klik ook daarna op "bewaar "
je kunt ook de instellingen nagaan bij signaal , beveiliging ( elke verrandering dien je te bevestigen met " bewaar "
meld je af ..en test het uit ..

****opmerking : lees aandachtig wat er vermeld sta bij homespot !!!
 
Laatst bewerkt:
het volgende probleem is dat ik bij "mijn internet" enkel kan kiezen tussen
verbruik
e-mail
abonnement
gebruikers

draadloze instellingen staat er niet tussen, kan dit liggen aan het feit dat ik geen Telenet Security Pack heb geactiveerd?
 
Indien je niet de laatste modem/router hebt van Telenet (DOCSIS 3.0), ga je zelf geen hotspot hebben en bijgevolg geen gebruik kunnen maken van andere hotspots van Telenet. Dit heeft niets met het security pack van Telenet te maken. Wel met je abbonement/installatie.
 
Heeft inderdaad te maken met modem/router van Telenet. De nieuwe (fibernet) installatie's hebben zeker standaard de goede modem.
Ben onlangs overgestapt van pack met expressnet naar Fibernet. Ze hebben de moden vervangen en had zodoende draadloze beveiligde verbinding zowel als homespot.
 
@ mik : indien je bij u homespot aan heb staan kunnen anderen met hun login verbinding maken met jouw homespot ...
ik heb deze functie uitgezet ....tevens heb ik ook de draadloze functie ook uitgezet vandaag ....ik gebruik immers de desktop pc en deze is met de kabel verbonden
 
Inderdaad, anderen kunnen gebruik maken van mijn homespot.
Grote verschil is dat met de homespot moet ge U aanmelden met Uw eigen login van Telenet. Dus verbruik komt op Uw kosten en niet op die van mij.
De eigenaar gaat er geen last van ondervinden als een ander gebruik maakt van de homespot.
Als je de homespot aan hebt staan, kan je ook van de andere homespots gebruik maken. Staat die af, dan gaat het bij U ook niet.
Ik heb zowel een vaste pc als een laptop. Laptop, gebruik ik draadloos. Mogelijks komt er nog een tablet bij (eveneens draadloos)
De draadloze modem is beveiligd. Je kan er heel makkelijk verbinding mee maken. Laptop de eerste maal draadloos signaal laten detecteren. Als de code gevraagd wordt, kan je op het knopje van de modem drukken, dat waar die 2 pijltjes op staan. Het juiste nummer wordt dan op de moment van drukken naar Uw laptop gestuurd. Vanaf dan kan je probleemloos op je eigen verbinding surfen.
Ga je buitenshuis, dan kan je de homespot selecteren. Men heeft me gezegd dat de homespot bedoeld is om te surfen en om te mailen. Grote bestanden downloaden zou niet aan de orde zijn. Voor mij geen probleem. Ik zou toch maar de homespot gebruiken als ik niet thuis ben.
 
Kijk of er in je buurt homespot beschikbaar is http://telenet.be/3425/nl/thuis/internet/landingspage/wifree#injebuurt

home.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan