Internet Algemeen thuis werken met internet van gebuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Men verbreekt internet voor een tijdje .
Ik vraag aan mijn gebuur of vriendin of ik eventjes hun internet mag gebruiken. Hij vertrouwt mij en geeft zijn gegevens. Ik ben bij Telenet, moet die persoon ook bij telenet zijn?
Ik werk met Windows 10. Hoe moet ik dit instellen aub?

heb er geen flauw idee van ..heb enerzijds wel eens bij de gebuur mijn inloggegevens betreffende een draadloze verbinding meegedeeld maar hij zei me dat deze telkens weg viel .. hij zat ook bij Telenet zoals ik ..
*indien je gebuur ook bij Telenet is dan dient hij of zij in zijn/haar Telenet account de draadloze verbinding op Delen te zetten doet men dat niet zal je verbinding regelmatig weg vallen ..tenzij je bij de andere zijn/haar thuis inlogt .
of dit ook mogelijk is met 2 verschilende providers ..weet ik niet !

Zou hier iets mee kunnen gedaan worden?

Bijlagen

• ice_screenshot_20240514-141328.png
    ice_screenshot_20240514-141328.png
    74.4 KB · Weergaven: 151
Laatst bewerkt door een moderator:
Neen, die moet niet bij Telenet zijn. Vergelijk het met je laptop als je op reis bent, kan je toch ook inloggen op het WiFi signaal van het hotel en je internet functies volledig gebruiken. Zijn login en paswoord zijn voldoende als je er geraakt natuurlijk met je WiFi. Je buurman hoeft ook verder niks te doen (niet delen ofzo), dat gaat zo prima werken en is ook niet strafbaar of nadelig voor je buur. Misschien enkel dat zijn internet snelheid iets daalt als jullie samen internet gebruiken.

Bedankt voor jou goede uitleg. In geval ik in de problemen zou komen te zitten, dan zou ik jou uitleg volgen. Maar als ik rechtsonder klik op het icoontje waar je de verschillende routers zie van de buren, maar van bijvoorbeeld mijn vriendin die enkele straten verder woont niet zie staan, hoe moet dit dan verder gaan aub?

Laatst bewerkt door een moderator:
Enkele straten verder ga je niet geraken met je wifi dus die gaat er sowieso van bij jou thuis niet bijstaan. Ga je met een laptop/pc naar je vriendin thuis, dan gaat dat uiteraard wel lukken (dan zal die daar wel bij staan) en kan je eventueel op haar modem inloggen met haar log-in en paswoord. De beschikbare verbindingen voor wifi passen zich automatisch aan, afhankelijk van waar je op dat moment met die pc/laptop bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan