E-mail Thunderbird verwijdert bijlagen bij "doorsturen" (forwarden) mail

nete

Steunend lid
Vip Lid
Plots duikt dit probleem op. Mensen mailen me natuurlijk dat ze de bijlagen niet kunnen openen, nogal logisch als ze ze niet ontvangen.
Indien dit normaal is in Thunderbird vind ik het wel nogal irritant dat zij dat zomaar beslissen voor de gebruiker.
Ik vind ook niet direct een instelling om Thunderbird te vertellen dat attachments altijd mogen doorgestuurd worden.
Zijn er nog mensen die geconfronteerd worden met dit probleem ?

1766858882024.png

1766859027287.png

146.x zijn updates uit het beta-channel... Niet iedereen wil die meteen installeren.
Nee hoor absoluut niet, hoe kom je daar nu bij? De meeste gebruikers die gebruiken het release channel want dat is stabiel en helemaal niet beta, daar is een apart release kanaal voor.

140.6.0 is Extended Support Release bedoeld voor bedrijven en organisaties.
En 146.x is gewoon de normale stable channel, niks te beta. Daarvoor is het beta kanaal.

1766875022298.png

Dan die ESR
Thunderbird Extended Support Release channel (ESR)

Best for: Users or organizations that prioritize long-term stability over new features
Update frequency: Once per year (with occasional security updates)

Is gewoon hier (klik) terug te vinden.

Dus 1x per jaar eens geupdate. Dus @nete dat wil ook zeggen dat je met weliswaar stabiel maar feitelijk verouderd spul (alleen ESR up to date) zit want al die fixes van ondertussen worden hier niet in meegenomen behalve security fixes. En er is nogal het nodige gefixed dit jaar.

Maar goed, ieder zijn keuze.

Terug
Bovenaan