Opgelost Tijdelijk even van internet afkoppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Een zo banaal iets als het eventjes afschakelen van Internet lukt me niet meteen softwarematig.
Ik heb het dan over een desktop die met een vaste Ethernet-kabel aan mijn switch hangt. Om allerlei redenen wil ik toch wel weten of en hoe dat kan in Windows 10.
Het fysiek effe uittrekken van de kabel is natuurlijk eenvoudig, maar ik kan daar eigenlijk niet zo makkelijk aankomen.

Moet in het netwerkbeheer van Windows 10 toch ook kunnen ? Alleen ... ik vind het niet zo meteen.
 
rechts klik op het netwerk icoontje en kies netwerk -internetinstellingen openen ..klik verder op de regel netwerkcentrum ..adapter instellingen wijzigen ....en vervolgens kun je je verbinding in /uitschakelen ..
 
Grappig... dan komt de 'oude' Windows XP look terug efkes boven water ... Bedankt ! (kende ik van vroeger, maar dacht nooit dat het nog in Win10 op die manier geregeld was...)
 
Waarom topics zo snel afsluiten ? Er kunnen meestal nog nuttige reacties komen. Ik vind het onterecht.
Enfin, er zullen wellicht leden zijn die volgend tooltje zeer handig vinden : InternetOff
Ik zou het niet meer kunnen missen.
1582910963361.png


download InternetOff 3.0.1
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan