Windows 10 TPM 2.0 instellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter liawi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo: Ik heb even een vraagje over het instellen van TPM 2.0 i n de BIOS.
Ik heb een AMD ASUS TUF Gaming X570 Pro (WIFI) Moederbord,maar deze geeft aan dat deze PC niet voldoet aan de minimale systeemvereisten om Windows 11 te installeren,en zegt dat de TPM 2.0 WAARSCHIJNLIJK NIET GEACTIVEERD IS IN DE BIOS.
Dus ben ik naar de bios gegaan naar Advanced en daar geeft hij het volgende aan:
Advanced\AMD fTPM configuration,daar heb ik op geklikt en zie het volgende:
Selects TPM device - Enable Discrete TPM hIER STAAT HIJ OP,MAAR DAT DOET NIETS.
Enable Firmware TPM WELKE VAN DEZE 2 MOET IK HEBBEN

Dan staat er ook nog:

Erase fTPM NV for factory reset - Enable of Disable Moet deze soms disabled worden?

Ik draai deze configuratie in Windows 10 met 16 GB Corsair Vengeance geheugen en met de AMD 5600G Processor.
De BIOS versie is 4001,wil ik graag updaten naar de nieuwste versie 4021,maar ben er een beetje voorzichtig mee,dus even kijken hoe de TPM ingesteld moet worden.
Wie o Wie kan mij hier een goed antwoord op geven?

Bij voorbaat hartelijk dank

liawi

Hallo DDragon of wivy of aardbei,ik heb het bios bestandje op een usb stick staan,en als ik dan naar de asus flash utility ga, dan zie ik het bestandje staan en als ik daar op klik krijg ik het volgende te zien:

please backup your Bitlocker recovery key and suspend Bitlocker encryption in the operating system before updating your BIOS.

Kan ik dan gewoon verder gaan of moet ik dan nog iets doen.
De Bitlocker staat bij mij uitgeschakeld op alle ssd's en hdd's.

Hallo DDragon of wivy of aardbei,ik heb het bios bestandje op een usb stick staan,en als ik dan naar de asus flash utility ga, dan zie ik het bestandje staan en als ik daar op klik krijg ik het volgende te zien:

please backup your Bitlocker recovery key and suspend Bitlocker encryption in the operating system before updating your BIOS.

Kan ik dan gewoon verder gaan of moet ik dan nog iets doen.
De Bitlocker staat bij mij uitgeschakeld op alle ssd's en hdd's.
Als bitlocker staat uitgeschakeld kan je gewoon het bios updaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan