tutorial idee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallotjes

Ik zag al dat er verschillende tutorials zijn over allerhande dingen.
Nu vroeg ik mij af, zou het ook leuk zijn mochten er photoshop tutorials komen?

groetjes!
 
Je hebt helemaal gelijk.
Hier is nog weinig aandacht aan besteed.

We gaan dit beetpakken, heb even geduld a.u.b.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mja, als je links gaat geven ofzo dan kun je beter er niet mee beginnen denk ik dan.

Ik dacht eerder aan iemand die een vid maakt voor pctuts zelf zo dat je het hier kan uploaden ofzo.
 
Je moett goede kennis hebben om handleidingen te maken over photoshop, ik heb dit niet.
 
Echt handleidingen schrijven voor Photoshop is een immens werk, als je weet dat een degelijk boek al direct een paar 100 pagina's telt ; als je weet dat een goede studie minstens twee jaar duurt ....

De bijkomende vraag is welke handleidingen interessant zijn, mogen we veronderstellen dat de lezers een degelijke Photoshop basis onder de knie hebben ?

Moeten we iets nieuws brengen ? bv. een handleiding hoe iemand iets gemaakt heeft ?

Moeten we wat eenvoudige handleidingen meegeven ?

Photoshop is zo veelomvattend dat je er een alleenstaand forum kunt rond bouwen.
 
Echt handleidingen schrijven voor Photoshop is een immens werk, als je weet dat een degelijk boek al direct een paar 100 pagina's telt ; als je weet dat een goede studie minstens twee jaar duurt ....

De bijkomende vraag is welke handleidingen interessant zijn, mogen we veronderstellen dat de lezers een degelijke Photoshop basis onder de knie hebben ?

Moeten we iets nieuws brengen ? bv. een handleiding hoe iemand iets gemaakt heeft ?

Moeten we wat eenvoudige handleidingen meegeven ?

Photoshop is zo veelomvattend dat je er een alleenstaand forum kunt rond bouwen.

Daar heb je gelijk in.
Ik denk dat het nooit geen kwaad kan om de basis te herhalen.
En als je dan ook zeker weet dat je dus effectief wilt doorgaan met tutorials te maken van photoshop voor pctuts, dan is het misschien ook goed om daar een topic over te maken zodat de mensen kunnen zeggen wat ze niet zo goed kunnen om hen daarbij te helpen.
 
Is dezelfde link die ik gepost had (is wel voor CS3 en er is wel wat verschil met de CS4)
CS2 en 3 zijn quasi hetzelfde.
 
Echt handleidingen schrijven voor Photoshop is een immens werk, als je weet dat een degelijk boek al direct een paar 100 pagina's telt ; als je weet dat een goede studie minstens twee jaar duurt ....

De bijkomende vraag is welke handleidingen interessant zijn, mogen we veronderstellen dat de lezers een degelijke Photoshop basis onder de knie hebben ?

Moeten we iets nieuws brengen ? bv. een handleiding hoe iemand iets gemaakt heeft ?

Moeten we wat eenvoudige handleidingen meegeven ?

Photoshop is zo veelomvattend dat je er een alleenstaand forum kunt rond bouwen.

Toch vind ik het een goed idee om ook voor Photoshop wat tips en truck te maken, we doen dat met andere software ook.
Ik ben het met monne eens dat een volledig complete handleiding niet te doen is.
 
Laat ons dan een forum maken waarin mensen kunnen vragen stellen + in tips en triks een bijkomend subforum.
Dan kunnen we daar de tutorial waar vraag naar is posten, en de vraagsteller geven we de link naar de juiste tutorial.
Ik doe dat ook soms bij windowsvragen, gewoon een link " kijk daar staat het antwoord op je vraag reeds ".
Het begin zal veel werk vragen, maar gaandeweg mindert het werk er aan als je met een snelle link weg kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan