Windows 10 Uitgang geluidskaart geeft het op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Ik heb een desktop met interne speakers van lage kwaliteit in de kast zelf. Tot nu toe heb ik op de groene cinch van de geluidskaart een speakerset van hoge kwaliteit verbonden staan. (Creative)
Steek ik mijn klassieke koptelefoon in, dan schakelt de output van cinch achteraan naar de koptelefoon. Zoals het hoort.

Enkele dagen geleden heb ik een koptelefoon met microfoon voor conferencing (Logitech - draadloos) in gebruik genomen, die wordt aangesloten met een dongle in een USB-poort, dus niet op bluetooth. Dat werkt op zich prima.

Maar ... na het afzetten van de koptelefoon en het verwijderen van de dongle (eject goed toegepast) is de uitgang via de cinch helemaal dood - wordt niet meer aangestuurd. Ofwel geluid via de dongle en de koptelefoon, ofwel geluid via de interne speakers ! En in geluidsinstellingen zie ik 2x dezelfde entry (zonder dongle erin) en welke ik kies maakt ook geen verschil.

1629376323078.png

Steek ik de dongle in de USB dan komt die output er wel bij en wordt die automatisch gekozen ....

Maar hoe krijg ik nu mijn uitgangen op de geluidskaart zelf terug aan de praat ?
 
Ondertussen opgelost door het runnen van de Audio Troubleshooter - standaard windows 10.
Wat staat hier als Standaardapparaat ?

mmsys.cpl
Inderdaad, @Skippy, daar stond de interne speaker standaard.
Maar in mijn settings zijn beide entries (interne speaker en de groene cinch voor speaker) met dezelfde naam aangeduid. Heb ik nu ook even veranderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan