Windows 10 Upgraden PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb al enkele jaren een desktop met Windows 10. nu denk ik dat het nuttig is om die te upgrade en zo terug een beetje snelheid te winnen maar ik heb geen idee welke onderdelen ik zou moeten vervangen. Graag een beetje goede raad aub. Ik heb een log Speccy gemaakt. zie bijlage.
 

Bijlagen

  • DESKTOP-NPODP83.rar
    17.9 KB · Weergaven: 192
je zou dus het moederbord willen vervangen aangezien je al een 16gb ram geheugen gebruikt en deze niet meer aankan ..
*zou je dat dan best eens overdenken .. het moederbord vervangen om meer ram geheugen te kunnen aanspreken brengt een aanzienlijke kostprijs mee , in dat geval kun je best een nieuwe kopen ..

het speccy log geeft aan dat je een goed systeempje heb ..vind je echter dat deze te traag is bij een bewerking dan kan dat op een besmetting /malware wijzen ... ook belangrijk is dat er niet teveel opstart met Windows .
 
@guyke25 je heb gelijk ..ik was fout .. de TS doet er zeker goed aan om het ram geheugen te vergroten ..
zij dient dan voor 2x 8gb ddr3-12800 1600MHz 240pinn Dimm te gaan ..aangezien er maar 2 geheugen sloten aanwezig zijn .. wil ze de 16gb behalen .. ga ze voor een totaal van 8 gb dan kan ze er 1tje van 4 gb bijplaatsen .

*ik ben waarschijnlijk afgegaan op het gene wat het moederbord aankan ..en heb het speccy log maar vluchtig bekeken .. foutje van mij .
 
Ik zie in dat Speccy bestand toch maar 4 Gb ram geheugen staan
dat verhogen zou al veel doen aan werksnelheid

Met meer geheugen wordt niets sneller, algemene misvatting, wordt alleen minder langzaam indien er nu veel naar het wisselbestand wordt geswapt.

De gebruikte hardware kan wel een upgrade gebruiken, zijn diverse upgrade sets in de handel, wat is het budget?
Daarnaast met een SSD gaan werken, huidige moederborden hebben een M.2 PCI-e aansluiting daarvoor met het NVMe protocol.

Met Speccy kun je gewoon de weblink plaatsen, wordt geen Windows key getoont.
 
Met meer geheugen wordt niets sneller, algemene misvatting, wordt alleen minder langzaam indien er nu veel naar het wisselbestand wordt geswapt.

Correct maar wel duidelijk dat er met 4Gb op Windows 10 inderdaad véél en frequent naar het wisselbestand wordt geswapt. Dus zal het uitbreiden wél groot verschil maken...
 
Voor Windows 10 heb je minimaal 8gb werk geheugen nodig + een SSD plaatsen heb je een snelheid winst van 30 à 40 %
met deze kan je een oudere computer meer pit geven
Vooral die SSD plaatsen, heb ik bij 2 pc's gedaan met formidabel resultaat.
Het zou ook wel interessant zijn om eens een schermafdruk te plaatsen van Taakbeheer (Processen/Details)
 
@ra54: Hierbij een schermafdruk, is dit voldoende?
 

Bijlagen

  • Processen.png
    Processen.png
    428.5 KB · Weergaven: 137
  • Leuk
Waarderingen: ra54
Zelf zou ik het volgende doen:
Malwarebytes Tray uitschakelen.
Avast Brownser zou ik verwijderen.
Avast Software Analiser uitschakelen.
EasUS Todo Backup Agent (indien niet gebruikt) uitschakelen

Uitschakelen doe ik met CCleaner (Extra/Opstarten), als administrator indien je niet ingelogd bent als beheerder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan