Windows 10 USB-stick gebruiken om Windows 10 opnieuw te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst wilde Windows 10 niet meer opstarten en alle herstelopties faalden.

Uiteindelijk ging ik maar terug naar Windows 7, want daar heb ik nog een opstartbare USB-stick van.

Kan ik deze zelfde USB-stick (8 Gb) gebruiken om een installatie van Windows 10 mogelijk te maken? Zo ja, hoe pak ik dat aan?

En moet je de USB-stick dan vernieuwen als er een nieuwe Windows 10-versie verschijnt?

Ik heb de opstartbare USB-stick voor Windows 7 niet zelf gemaakt. (Een computerwinkel deed dit op mijn verzoek omdat ze mijn herstelpartitie ongevraagd hadden verwijderd).

download het media creation tool 1909.exe start deze tool op met de usb stick aangesloten ..
kies nadat het tool op gestart is om een installatie medium aan te maken ..
let op de usb stick word vanuit het tool zelf geformateerd ... dit dien je dus niet zelf te doen ...
eind mei komt er een nieuwe versie uit van de Windows 10 je maakt daarna dus een nieuwe usb stick aan met de dan beschikbaar gestelde tool ..

Hallo Qtex,

Het is dus veel eenvoudiger dan ik vreesde. (Ik dacht aan Rufus en dat soort dingen).

Feitelijk was ik deze optie al eens tegengekomen bij de installatie van Windows 10.

Dank u zeer!

je dient rufus pas te gebruiken indien jij eerder over een Windows 10 iso beschikte welke dan ook versie 1909 was en je er tegen op zag om het Media creation tool wederom op te halen ..*denk er aan dat wanneer er een nieuwere versie uitkomt dat je dan ook wederom het media creation tool betreffende die versie gebruikt ..

Hallo heer Tuts,

Wat mij opvalt is, dat Qtex zegt: “let op de usb stick wordt vanuit het tool zelf geformatteerd ... dit dien je dus niet zelf te doen ...”

Terwijl in het artikel waar u naar linkt vetgedrukt staat dat je een lege USB-stick moet gebruiken.

Als de Media Creation Tool zelf gaat formatteren is het resultaat natuurlijk hetzelfde.

De gedachte aan Rufus stond tussen haakjes om de zin daarvoor even toe te lichten, ten behoeve van de lezer. Verder geen bedoelingen mee.
Toen u daarna op de kwestie Rufus inging, ontstond bij mij pas enige verwarring.

Geeft allemaal niet.

Neen, bij mij duurt vaak alles heel lang.

Het kan zijn dat ik het vanmiddag ga doen, het kan ook zijn dat ik het over 3 weken ga doen.

Ik wilde alleen weten hoe het gaat.

Omdat ik dacht dat het heel moeilijk was, vroeg ik het gisteren alvast. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan