Status
Niet open voor verdere reacties.
Door één of andere reden is mijn stick beschermd tegen schrijven, ik kan niets meer weg doen of opladen op deze stick.
Hoe kan ik de bescherming opheffen, Windows komt dit wel zeggen maar kan nergens een link of dergelijke vinden om dit te doen?
 
Zit er misschien ergens een heel klein schuifje / schakelaartje op de USB stick ?


212532_AFBEELDING_1.jpg
 
indien de stick bezig was met een bewerking en je heb deze dan vervolgens verwijderd terwijl je dus dacht dat deze niet ingebruik was dan is de stick nu dus wel nog te zien in de verkenner maar kun je er niets meer op weg schrijven of afhalen aangezien deze stick een andere partitie indeling verkregen heeft ....
**klik eens met rechts op deze stick en kies eigenschappen !
in welke bestandseenheid word deze stick aangezien .... is dit een RAW indeling !
 
Dit ben ik nog vergeten te zeggen,
als ik het mij nog goed herinner was mijn scherm bevroren terwijl ik met deze stick bezig was en moest ik de computer via de voeding on-off terug opstarten.
En ik denk dat ik toen wel degelijk de stick eerst heb uitgetrokken voor aleer terug op te starten.
 
ik zie niets verkeerds betreffende stick op de afbeeldingen !
ik begrijp dan ook niet waarom dat deze stick je opeens belet om gegevens weg te schrijven !
enkel dat bij u de niet gebruikte ruimte in het roze word weergegeven ... maar dat zal eerder aan de Windows versie liggen welke jij gebruikt !

*bij mij in de Windows 10 word de niet gebruikte ruimte op een stick in het grijs weergegeven ....
Ashampoo_Snap_2016.01.07_15h39m32s_001_.png
 
Ik vrees dat deze USB sick aan z'n eind is gekomen.
Waarschijnlijk is er een gedeelte beschadigd waarna de stick de overige cellen die nog wel werken op "Alleen lezen" zet. Dit doen sommige fabrikanten uit veiligheid zodat je nog iets kan redden voordat het helemaal niet meer bereikbaar is.

Ik zou zo snel mogelijk alle data er af halen en een nieuwe kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan