Windows 10 utorrent

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucky2000

Steunend lid
Vip Lid
hallo

sedert dat mijn pc hersteld is was utorrent eraf. ik heb het opnieuw geinstalleerd(oudere versie) maar nu werkt de planner niet meer. normaal mag hij downloaden van 0 - 12 uur. ik heb net een torrent bijgevoegd en hij begint te downloaden. hoe kan ik dat verhelpen??
 
wil je een backup van de utorrent instelling maken, kopieer dan de map utorrent naar een andere schijf.
deze map staat op C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Roaming\uTorrent

Zodra je utorrent opnieuw installeerd zet je het gekopieerde mapje terug en kan je weer aan de slag
 
Ik zou hier best mee stoppen want dit is illegaal en hier staan zware boetes op het is maar een tipje
Dat heb je verkeerd voor : het gebruik van utorrent of torrents tout court is helemaal NIET illegaal. Het gebruik ervan kan illegaal zijn of legaal, afhankelijk van welke bronnen je aanspreekt en welke de inhoud is van de torrents die je daadwerkelijk download...
 
Dat heb je verkeerd voor : het gebruik van utorrent of torrents tout court is helemaal NIET illegaal. Het gebruik ervan kan illegaal zijn of legaal, afhankelijk van welke bronnen je aanspreekt en welke de inhoud is van de torrents die je daadwerkelijk download...
In niet elk land is het gebruik legaal / illigaal ervan. Voor het downloaden van muziek (mp3 bestanden) zijn er in nederland strenge regels voor.
Muziek via streamingdiensten is zeker legaal

In april 2014 bepaalde het Europese Hof van Justitie dat Nederland een downloadverbod moest invoeren. Het verspreiden van films en muziek was daarvoor al verboden, maar nu is ook het downloaden uit een illegale bron niet meer toegestaan. Door het auteursrecht worden auteurs van bijvoorbeeld films en muziek beschermd.
Door het auteursrecht worden auteurs van bijvoorbeeld films en muziek beschermd. Alleen met hun toestemming mag hun werk openbaar worden gemaakt of verveelvoudigd.
Een illegale bron heeft geen toestemming van de auteur, bovendien lopen de auteurs mogelijk inkomsten mis.

lees verder : https://www.plusonline.nl/veilig-online/films-series-en-muziek-downloaden-wat-mag-wel-en-niet
 
Laatst bewerkt:
Philip V heeft gelijk hoor. Torrent heeft technisch gezien totaal niets te maken met het illegale aspect. Torrent is een protocol wat vrij te gebruiken is. Is net hetzelfde als gebruik maken van FTP, HTTP, ... daar is niets illegaal aan. Alleen wordt het wel veelal misbruikt daarvoor.

Het wordt pas illegaal als je autheursrechtelijk beschermd materiaal op een illegale manier uitwisselt. Streamingdiensten, zelfde verhaal. Dit hoeft daarom niet legaal of illegaal te zijn. Als zulke dienst geen rekening houd met berschermd materiaal, ... zelfde verhaal. Natuurlijk gaat dit minder voorkomen.

Men associeert automatisch torrent met illegaliteit, en streaming met legaliteit. Maar dat staat daar totaal los van.
Er zijn bijvoorbeeld genoeg ontwikkelaars die bijvoorbeeld hun software aanbieden via een torrent. Dit is gewoon een methode om iets aan te bieden.
 
Jullie hebben wel gelijk je kan torrent ook op een legale manier gebruiken want het is te zien wat je download maar mijn bericht was vooral bedoeld om te waarschuwen dat je illegale dingen kunt downloaden en dat daar zware straffen op staan omdat vele mensen dit doen en vele mensen de straffen hiervan onderschatten (misschien moet ik mijn reactie intervolg duidelijk uitleggen voor andere interpretaties te vermijden).
 
inpikken op iemands topic is niet echt leuk ... beter zelf een probleemstelling openen.

welke applicatie gebruik je?
staan de poorten van je router open? (vermelden van provider is ook het weten waard)
handleiding van je programma doornemen .... of zoeken op het net: snelrennen.nl .... en nog veel andere site's.
 
sluit maar af
Mag ik vragen of je beseft wat ik willen zeggen in post #12? Want met zulk antwoord heb ik zo men twijfels. Voor ons maakt dat totaal niet uit wat jij allemaal wilt delen met de rest van de wereld via torrents. Technisch raken we er wel uit. Maar ik heb zo'n vermoeden dat je niet besseft dat je jezelf in een gevaarlijke positie brengt. Tenzij je je eigen materiaal wilt delen, zoals je familiefoto's ofzoiets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan