uurrooster Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Beste ik heb een iets gemaakt in Excel maar als ik de tijd wil op totaal zetten klopt het totaal dan niet in uren .

kan iemand me helpen
 

Bijlagen

  • test werk uurrooster.xls
    72 KB · Weergaven: 138
strange wij doen 7:36 per dag waar ze het uithalen weet ik niet maar goed daarom da ik in I verborgen was
neen is nog niet zo ik het zou willen hebben.volgens mij moeten er 2 fortmules in één cel zitten denk ik maar welke weet ik niet ,wat ik wel weet dat
in K22 Negatief rood en positief Groen en te weinig uren -1 en teveel uren + 1 dan

Die formule met de 2 samen zou =ALS(K20>K21;"+"&ABS(K20-K21);"-"&ABS(K21-K20)) moeten zijn.

Maar met omzetten naar decimalen is alles zoals het hoort.
Je kan toch nooit zoals ik schreef 7:30 werken en 0:06 ziek zijn elke dag?????????
 
Er worden ook wat denkfoutjes gemaakt.

Een voorbeeld: Van 13:00 tot 13:30 werken is een half uur. Dus 0,5 uur.

Wat ik in de berekening van broere telkens terug zie komen is 0:30 uur en dan ga je rekenfouten maken en kloppen de formules niet meer.


Zeker als je zegt dat iemand 38:00 uur moet werken in de week.
38:00 uur komt op mijn horloge niet voor, deze telt maar tot 24:00 uur. Hiermee ga je dus snel de fout in met rekenen en hierdoor klopt de voorwaardelijke opmaak ook niet in de sheet van broere.

Hier hoort dus 38,00 uur werken te staan.
 
Er worden ook wat denkfoutjes gemaakt.

Een voorbeeld: Van 13:00 tot 13:30 werken is een half uur. Dus 0,5 uur.

Wat ik in de berekening van broere telkens terug zie komen is 0:30 uur en dan ga je rekenfouten maken en kloppen de formules niet meer.


Zeker als je zegt dat iemand 38:00 uur moet werken in de week.
38:00 uur komt op mijn horloge niet voor, deze telt maar tot 24:00 uur. Hiermee ga je dus snel de fout in met rekenen en hierdoor klopt de voorwaardelijke opmaak ook niet in de sheet van broere.

Hier hoort dus 38,00 uur werken te staan.

Die voorwaardelijke opmaak heeft niets met die 38:00 te maken. Voorwaardelijke opmaak is enkel als iets groter/kleiner/gelijk/enz... is, dan op die manier opmaken.
Eventjes nog aangepast en die 00:06 ingevoegd. Bij omzetten, geeft die dan eindelijk de juiste (maar decimale) waarde. Ook de voorwaardelijke opmaak klopt.
Bekijk bijlage Nieuwste.xls
 
Die voorwaardelijke opmaak heeft niets met die 38:00 te maken. Voorwaardelijke opmaak is enkel als iets groter/kleiner/gelijk/enz... is, dan op die manier opmaken.
Eventjes nog aangepast en die 00:06 ingevoegd. Bij omzetten, geeft die dan eindelijk de juiste (maar decimale) waarde. Ook de voorwaardelijke opmaak klopt.
Bekijk bijlage 10073

Klopt nu wel in jouw voorbeeld, omdat je nu 38 als getal hebt staan.
In jouw bijlage in #9 stond 38:00 als tijd en dan ga je een getal met tijd vergelijken met voorwaardelijke opmaak en daarom kwam de foutmelding toen er te weinig uren gewerkt waren.

Maar we zijn volgens mij al een heel eind.

Een vraag aan broere is nog als er gewerkt wordt na 24:00 uur. Dus bijvoorbeeld van 22:00 tot 2:00 uur.
Dit moet dan natuurlijk als uitkomst 4 hebben. en geen -20 zoals het nu is.
Als dat voor komt, moet de formule aangepast worden. Heb ik hier ook, omdat ik dit zelf ook gebruik in onze urenregistratie en rooster programma.

Ik zal de formule als bijlage er bij doen. Daarna invoegen met de juiste cellen in de sheet voor broere.
 

Bijlagen

  • na 2400 uur.xls
    13.5 KB · Weergaven: 108
Klopt nu wel in jouw voorbeeld, omdat je nu 38 als getal hebt staan.
In jouw bijlage in #9 stond 38:00 als tijd en dan ga je een getal met tijd vergelijken met voorwaardelijke opmaak en daarom kwam de foutmelding toen er te weinig uren gewerkt waren.

Maar we zijn volgens mij al een heel eind.

Een vraag aan broere is nog als er gewerkt wordt na 24:00 uur. Dus bijvoorbeeld van 22:00 tot 2:00 uur.
Dit moet dan natuurlijk als uitkomst 4 hebben. en geen -20 zoals het nu is.
Als dat voor komt, moet de formule aangepast worden. Heb ik hier ook, omdat ik dit zelf ook gebruik in onze urenregistratie en rooster programma.

Ik zal de formule als bijlage er bij doen. Daarna invoegen met de juiste cellen in de sheet voor broere.

Als de tijd doorloopt na 24h, dan moet er een dag bijgerekend worden. notatie komt dan als tijd als je 38:00 ingeeft zie je dan "1/01/1900 14:00:00" staan in de balk.
In die #9 van mij staat geen 38 maar 38:00 als tijd en niet als decimaal.
De tijd na 24uur, zal vermoedelijk per dag staan. Dus dag 1 van 22:00 tot 24:00 en dag 2 van 00:00 tot 2:00
Is één tijd, maar gesplitst over 2 dagen.
 
#30
strange wij doen 7:36 per dag waar ze het uithalen weet ik niet maar goed daarom da ik in I verborgen was
neen is nog niet zo ik het zou willen hebben.

Hieruit begrijp ik dat er 7 uur en 36 minuten per dag gewerkt word. Je moet werken met de komma (,) en niet met het dubbelpunt teken. Logisch gezien zou dit 7,36 moeten zijn , maar achteraf zal de berekening niet kloppen.
Voorbeeldje.
De werkweek bestaat uit 36 uren over 5 dagen. Dit betekent 7,12 uren per dag. Maar als je dan het totaal berekent van de vijf dagen kom je aan 35,60 .
Dus om aan 36 te komen moet ik 7,20 invoeren i.p.v. 7,12
Om aan 38 uren te komen verdeeld over 5 dagen moet je 7,6 invoeren.
 
#30


Hieruit begrijp ik dat er 7 uur en 36 minuten per dag gewerkt word. Je moet werken met de komma (,) en niet met het dubbelpunt teken. Logisch gezien zou dit 7,36 moeten zijn , maar achteraf zal de berekening niet kloppen.
Voorbeeldje.
De werkweek bestaat uit 36 uren over 5 dagen. Dit betekent 7,12 uren per dag. Maar als je dan het totaal berekent van de vijf dagen kom je aan 35,60 .
Dus om aan 36 te komen moet ik 7,20 invoeren i.p.v. 7,12
Om aan 38 uren te komen verdeeld over 5 dagen moet je 7,6 invoeren.

Maar Excel rekent zelf. Dus als je ingeeft van 08:00 tot 12:00 geeft hij netjes 04:00 aan. Ga je daar een eindtotaal van maken, kan je zelf laten uitrekenen naar decimaal zonder dat je zelf altijd moet denken het is niet 7,12 maar 7,20. Die doet dat toch voor ons. Maar de moeilijkheid is dat er daar weinig mee gerekend wordt die verwerking met uren. Weinigen zijn daar van op de hoogte. Ik heb, een leven geleden, daar nog mee gewerkt. Ondertussen al heel veel van vergeten. Maar hier en daar blijft er nog wat haperen. Ook de nieuwe menu's doen er geen voordeel aan. Je zag dit op een bepaalde plaats in een versie van zolang geleden. Nu zit dat in veel gevallen helemaal elders.
Het is wel leuk om daar eens terug in te wroeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan