Valse e-mail Bol.com verspreidt ransomware

Status
Niet open voor verdere reacties.

lotus

Niet meer actief
Vandaag is er een valse e-mail onder Nederlandse internetgebruikers verspreid die zogenaamd van Bol.com afkomstig leek, maar in werkelijkheid ransomware bevatte, zo heeft Bol.com laten weten. De e-mail ging over een vermeende bestelling bij de webwinkel. Ontvangers van het bericht zouden meer informatie in de meegestuurde zip-bijlage kunnen vinden.
De bijlage bevat ransomware die bestanden op de computer versleutelt, zo blijkt uit berichtgeving door XGN.nl en het ANP. Verschillende mensen die de e-mail ontvingen openden die ook en raakten zo besmet. De e-mails werden verstuurd vanaf het adres klantenservice@bol.com. "Wij sturen nooit mails vanuit dat adres, mensen kunnen het daaraan herkennen. Bovendien is de bijlage een zip-bestand. Zulke bestanden versturen wij nooit", aldus een woordvoerster.




bron:security.nl
 
Het zelfde is me onlangs overkomen met een mail die me meer informatie zou geven i.v.m. een bestelling bij AMAZON..! 't Moet er dan nog om doen dat ik een bestelling lopen had bij Amazon.
Ik heb de betreffende mail informatie doorgestuurd naar Amazon en uiteraard bleek dit verdacht te zijn.

Wij weten zo goed dat we moeten oppassen en toch..?

Walter
 
In jouw geval...ja als je bestelling hebt lopen,is het idd goed opletten!
Had vandaag mail je hebt 800000(0)Pond gewonnen of zo iets...heb geantwoord geen geld meer nodig...stuur het maar na Pctuts als donatie:lachen78:
mvg
 
Zo mails is me dns voor domeinnamen ook in omloop, heeft u een domein naam dan kan je een mail verwachten om een betaling te doen, ga daar zeker niet op in want anders ben je u domeinnaam kwijt. beste wat je kan doen is je hosting provider deze mail door sturen zij weten je wel te zeggen wat je moet moet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan