Windows 11 Vandaag gelezen op de site van "How-to-Geek": Windows 11 werkt op elke pc’.

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Omdat het toch een onverwachte wending zou zijn, heb ik vertaald wat er te lezen was. Microsoft zou het aan The Verge medegedeeld hebben… Als je op The Verge, in de zin hiervoor, klikt lees je het origineel artikel. Hier komt het:

Microsoft trekt zich terug: ‘Windows 11 werkt op elke pc’.

Een van de belangrijkste knelpunten met Windows 11 zijn de strikte systeemvereisten. Microsoft heeft echter zojuist aangekondigd dat elke pc de Windows 11 ISO kan installeren, waardoor het nieuwe besturingssysteem toegankelijk is voor zowat iedereen die het wil installeren.

Windows 11 draait dus ook op oudere pc's

Het bedrijf vertelde echter dat het alleen beperkingen zou opleggen bij het upgraden van Windows 10 naar Windows 11 - een nieuwe installatie met een Windows 11 ISO zou dergelijke beperkingen niet hebben.

Natuurlijk is er geen garantie dat Windows 11 goed zal werken op oudere pc's, aangezien Microsoft het optimaliseert voor nieuwere, krachtigere computers. U kunt echter in ieder geval zelf proberen of het zal werken. Het bedrijf is niet eens van plan om deze methode aan consumenten te adverteren.

Je hebt nog steeds een 64-bits 1GHz-processor met twee of meer cores, 4 GB RAM en 64 GB opslagruimte nodig om zelfs maar te denken aan het gebruik van Windows 11, maar je pc hoeft in ieder geval niet in de strengere lijst van Microsoft te vallen van ondersteunde CPU's.

Natuurlijk zullen veel meer gewone pc-gebruikers het Windows 11-upgradeproces uitvoeren, te horen krijgen dat ze het besturingssysteem niet kunnen installeren, en nooit nadenken over het downloaden van een ISO om Windows 11 te installeren. Maar voor degenen die bereid zijn om dit extra werkje te doen, is het leuk om te zien dat Microsoft zijn standpunt heeft versoepeld.
 
Laatst bewerkt:
nadelig dus voor diegene die verplicht zijn om een nieuwe installatie te doen ... omdat het upgradeproces niet kan door gaan van de W10 >de W11 .
ik zei nadelig omdat er wel gebruikers zullen zijn welke ook aangekochte software bezitten maar de aangekochte licentie maar 1x konden gebruiken !
 
nadelig dus voor diegene die verplicht zijn om een nieuwe installatie te doen ... omdat het upgradeproces niet kan door gaan van de W10 >de W11 .
ik zei nadelig omdat er wel gebruikers zullen zijn welke ook aangekochte software bezitten maar de aangekochte licentie maar 1x konden gebruiken !
Waarom zou je een licentie maar één keer kunnen gebruiken? Zou geen issue mogen zijn op dezelfde hardware... Of indien gekoppeld aan andere factoren zoals email, username, ...
 
Ik heb al eens een Win 11 proef gedraaid op mijn Medion laptopje en dat verliep vlekkeloos. Ik zie dus niet in waarom mijn oude laptopje de originele Win 11 niet aan zou kunnen . De mensen bang maken om alsnog voor een nieuw toestel te kiezen die wel TPM 2.0 en secure boot heeft zit er in hun verhaal toch nog steeds ingebakken. Maar dit gaat mij niet afschrikken. Ik zal als ik die ISO te bemachtigen krijg wel downloaden en ik denk dat ik hier wel enkele pc's dan zal gaan mogen upgraden naar het nieuwste besturingssysteem dan. Want ik vrees dat er geen enkele pc hier in huis hardware matig de test zal halen. Heb het nog niet op de game computers van de jongens bekeken of ze het aankunnen of niet, maar ze zijn ook wel al een paar jaartjes oud. Het zijn afdankertjes van gamers die wij hebben afgekocht, die zijn nog zeker goed genoeg voor onze zonen. Hun gaming level is namelijk niet zo hoog.
 
Eerder kon je lezen dat Microsoft iedereen zou toestaan om de Windows 11 ISO te downloaden en te installeren, zelfs als hun pc niet aan de vereisten voldeed. Er blijkt echter een belangrijk nadeel aan verbonden te zijn, omdat Microsoft beveiligingsupdates zou achterhouden van pc's die op deze manier zijn ge-updated.

Als je het upgradeproces van Windows 10 naar Windows 11 doorloopt met een pc die aan alle vereisten voldoet, krijg je, zoals gewoonlijk, updates. Maar, als je een pc-gebruiker bent die wil upgraden naar Windows 11 op een pc die niet voldoet aan de strenge upgrade-eisen van Microsoft, kan het zijn dat er updates worden achterhouden.

Dit zijn echter niet alleen Windows 11-functie-updates. Volgens The Verge, (klik op deze Engelse link) houdt Microsoft mogelijk beveiligingsupdates achter van pc's die niet aan de systeemvereisten voldoen.

Dit geldt ook voor driverupdates. Stelt u zich eens voor dat u teruggaat naar de oude tijd van het handmatig bijwerken van stuurprogramma's voor elke hardwarecomponent van uw pc. Het klinkt verschrikkelijk, en het is genoeg reden voor velen om bij Windows 10 te willen blijven, vooral omdat het tot 2025 wordt ondersteund.

Om welke reden dan ook, Microsoft heeft dit cruciale stukje informatie niet onthuld toen het voor het eerst aankondigde dat het gebruikers er niet van zou weerhouden om Windows 11 te installeren. De onthulling dat updates mogelijk worden achtergehouden neemt een beetje wind uit de zeilen.

Zal Microsoft dit echt doen?

We zullen moeten afwachten of Microsoft essentiële beveiligingsupdates van Windows 11-gebruikers achterhoudt alleen omdat ze een oudere CPU hebben. Het idee om een pc te gebruiken zonder sommige updates te ontvangen is niet prettig.

Het huidige plan om ISO-installateurs verweest achter te laten, lijkt een onaangename manier om verder te gaan. Toch geen paniek: u kunt Windows 10 blijven gebruiken tot 2025
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan