Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Google maakt meestal nogal een inbreuk op jouw privacy.
Qwant pakt dit heel anders aan.

Qwant is een Franse zoekmachine die zich onderscheidt door enkele fijne privacyfeatures. De app laat je naar websites, afbeeldingen en social media-resultaten zoeken.
Qwant werkt op alle platformen, zoals Windows , Android en Mac

Persoonlijk vind ik het steeds vervelender worden als ik ergens naar gezocht heb op Google en dit blijft mij dagenlang achtervolgen met linkjes en afbeeldingen van mijn zoekactie.

Probeer het eens zou ik zeggen: https://www.qwant.com/
Image3.jpg
 
klik je verder (althans ik dus) op lees meer dan krijg ik error 404 te zien ..

Ashampoo_Snap_2018.02.23_12h21m36s_001_.png
 
Klopt, komt omdat de zoekmachine ingesteld is op Nederlands en dan werkt er geen enkele link.
Als je de zoekmachine ingesteld op Franstalig werkt alles wel, maar dan moet je wel Frans kennen. Ik denk dat ze ooit met deze vertaalpagina's gaan komen. Ik heb ze in iedergeval niet nodig.

Om dit uit te testen, klik maar eens helemaal rechtsboven op het radertje en kies daar bij Interface taal voor Francais en klik dan op Opslaan. Nu werkt wel alles, maar in de Franse taal.
Vergeet alles niet terug te zetten naar de Nederlandse taal.

Komt denk ik omdat het een Franse zoekmachine is en men de diverse talen niet machtig is.
 
aangezien ik geen woord Frans spreek of versta blijf ik van deze dan ook weg ..
 
Sja, de talen heb je niet nodig als je Qwant als zoekmachine gebruikt. En standaard wordt Qwant in de taal gezet waar je je bevindt.
Google kun je ook in alle talen zetten, maar heb jij dat ooit wel eens gebruikt ? Ik zocht alleen maar met Google en nu dus met Qwant.
 
Wel jammer dat die malle fransen niet eens een Engelse taal hebben toegevoegd. Dat zou hen zoveel meer slagkracht geven. Nu zullen er zeer zeker heel veel afhaken omdat hij enkel maar Frans kent. Daar mag je zeker vanop aan. Frans is voor een Fransman een wereldtaal, maar hier in Europa is Engels zeker eerder een voertaal dan het Frans.
 
Wel jammer dat die malle fransen niet eens een Engelse taal hebben toegevoegd. Dat zou hen zoveel meer slagkracht geven. Nu zullen er zeer zeker heel veel afhaken omdat hij enkel maar Frans kent. Daar mag je zeker vanop aan. Frans is voor een Fransman een wereldtaal, maar hier in Europa is Engels zeker eerder een voertaal dan het Frans.

Als een Engelsman op https://www.qwant.com/ klikt, is de webpagina gewoon in het Engels. Klikt een Duitser er op is de webpagina in het Duits
Alleen de linkjes naar de Lees meer pagina werkt dan niet. Zo ook andere linkjes die op de website staan. De linkjes werken alleen als je Franstalig handmatig insteld of je in Frankrijk bevind.
Eens zal dit misschien goed komen.
 
'k heb al een tijdje duckduckgo proberen gebruiken maar om de een of andere reden kom ik uiteindelijk altijd terug bij google terecht.
 
Google is inderdaad de beste, maar ze willen alles achter hun schermen van mij weten en dat begint mij behoorlijk te irriteren.
En dan ga je op zoek naar alternatieven en met Qwant vind ik tot dusver alles wat ik met Google ook had gevonden.
En het is heel gebruiksvriendelijk met de aanklikbare opties links van de pagina om bijvoorbeeld direct afbeeldingen of Video's te zoeken. Voordeel is tevens dat het een bijzonder snelle zoekmachine is.
 
Ik Ben hier ook mee bezig en dit zijn de 2 beste alternatieven als je je privacy ter harte neemt. Helaas moet je dan ook het gemak van google wat missen. Helaas moet ik voor de Fransen de eendjes op de tweede plaats zetten. Die werkt nu nog net dat tikkeltje beter vind ik, maar ik gebruik gewoon verder Google. Ik vind het ook wel vervelend, maar hij werkt gewoonweg het beste. Binq vind ik nog een grotere bemoeial als Google. Die bemoeit zich met de PC zelf ook, dat vind ik er helemaal over.
 
Skippy;n202081 zei:
Indien een Engelsman op https://www.qwant.com/ klikt, is de webpagina gewoon in het Engels. Klikt een Duitser er op is de webpagina in het Duits!Eens zal dit misschien goed komen.
wie weet, en ondertussen:
Hier gaat het inderdaad eventueel over VirtualPrivateNetwork. ik gebruik zelf zo een ding. Voor sommige programma's (zoalls de zoekengine Google) kan dit een raar effect opleveren. Streamingdiensten kunnenn onbereikbaar zijn , of je kan in een gecencureerd land soms juist wel aan een pagina/service die je wilt bereiken. Tenzij je bezig bent met zwaar georganiseerse misdaad, biedt het je ook wat extra bescherming online zoals een deftige firewall ook wenselijk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan