Excel Verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmmm, dat is wel iets complexer dan gewoon kolommen en rijen verbergen hoor... Dat is een programma, maw een macro binnen excel. Moet je coderen. Maar ik vermoed dat dit niet aan de orde gaat zijn, aangezien de vraagstelling (inzicht).
 
Als je vraag en je voorbeeld correct het probleem aangeeft, dan heeft het daar wel mee te maken.

In je voorbeeld zijn zowel headings als gridlines gewoon afgevinkt voor die sheet...
 
Laatst bewerkt:
@J.W. In dat geval zou ik ze niet verbergen maar gewoon verwijderen toch ?
In mijn geval moest ik die werkbladen afdrukken en opsturen want de ontvanger heeft geen programma om die werkbladen te openen.
Omdat er nogal veel kolommen zijn kunnen die niet op een A4 blad. Daarom moest ik de voor de ontvanger niet noodzakelijke kolommen verbergen.
Verwijderen kon niet want ik moet zelf alle kolommen bewaren omdat ik al die gegevens wel nodig had.
 
Grindlines zijn aanwezig, en toch zijn rij 19 tot ? weg , kolom E tot ? ook weg
1673215940891.png
Die "tekening" maken en de rasterlijnen laten verdwijnen kan je gemakkelijk doen door een beetje te spelen met celeigenschappen.

Maar als u de "rest" er wilt bijnemen zal je toch een cursus VBA voor Excel mogen gaan volgen.
 
Dit is niet zo een slechte vraag. Immers gebruik ik dat zeer veel om kolommen met een tussenberekening, die achteraf geen nut hebben om op het scherm te staan, om die te verbergen. Bv bij de aanpassing van mijn stock aan hondenvoeding, moet de huidige stock een aanpassing ondergaan bij toenanme of afname. Excel kan niet op zo'n moment via een berekening naar de eigen cel schrijven want dan geeft deze een foutmelding. Ik doe die aanpassing dan in aparte cellen , waarin ik de bewerkingen uitvoer en via een macro plak ik dan deze gegevens in het programma.
 
Hier is afgeweken naar een discours over de funktie verbergen van kolommen e.d. afhankelijk van hun inhoud.

Even terug focus zetten - de vraag was "alle ongebruikte rijen ,kolommen verbergen" !
 
@wivy Dat weet de TS allemaal ook wel maar zijn vraag was hoe ALLE !!! ongebruikte kolommen op een snelle manier konden verwijderd/verborgen worden ... maar volgens mij is dat onmogelijk te bewerkstelligen.
 
Ik denk dat er hier meer gediscussieerd wordt; dan effectief naar oplossing wordt gezocht,het is mogelijk ,zie maar eerder voorbeeld #19
deze indruk heb ik ook ... ook bij andere Topics, 'k ga geen voorbeeld geven, maar iedereen doet zijn zegje .... behalve de TS!!!
ik geef enkel info: nuttig ???, ken de basics van office meer niet, heb er ook geen behoefte aan .... dat laat ik over aan de cracks!
cova ik hoop dat je vindt wat je zoekt, de rest .... discussiëer rustig verder.
hardware is meer mijn ding ...
 
Laatst bewerkt:
ik stop bij deze de inderdaad zinloos geworden discussie over de natte droom van TS.
Niemand hier ziet het nut in van hetgeen gevraagd wordt en wie er zich al iets kan bij voorstellen, ook al heeft het niet meteen zin of levert het geen voordeel op weet dat zoiets niet bestaat ....

Ik zet er dus een slotje op.
 
  • Geweldig
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan