Opgelost Verslagen maken in een excel sheet met tijdsaanduidingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb nu iets wat ik maar niet voor elkaar krijg.
Ik voeg een heel klein gedeelte bij als bijlage i.v.m. privacy. In werkelijkheid gaat het hier over duizenden tijden waar verslagen van personeelsleden voor moeten komen.
Geen probleem behalve de tijdsnotatie dus.

In A1 komt in dit voorbeeld het verslag te staan maar hier wordt de tijd omgezet naar tekst wat ook wel logisch is. Maar hoe komt daar wel de werkelijk tijd te staan ?

Of ik zie hier iets verschrikkelijk over het hoofd of dit kan op deze manier niet.

Help.

Tijden.jpg
 

Bijlagen

  • Test bestand.xlsx
    10.1 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Eén puntje vooraf : Zorg dat je alle velden waarin je tijden zet ook als 'tijd' definieert ... dus ook je pauze, en je totaal
en dan vervang je de verwijzing naar de cellen ($e$5 en de 3 andere) met de volgende formule : TEXT($e$5;"uu:mm") en ook zo voor de 3 andere.

PS : afhankelijk van je taalinstellingen moet dat TEXT($e$5;"hh:mm") zijn ...
 

Bijlagen

  • Test bestand.xlsx
    10.4 KB · Weergaven: 10
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Dat was en hele stap in de goede richting Philip, ik heb de pauze en het totaal aantal uren toch in de getalnotatie gehouden en dan heb ik wat ik wil hebben.
Ik kan hier weer mee verder. ;)
Ik zag even door de "getallen" en "formules" het bos niet meer.

Dit is het geworden met de cellen E7 en E8 weer teruggezet op getalnotatie.

Opgelost, ik zet hier een slotje op.

Code:
="Vandaag is er gewerkt van " & TEKST(E5;"uu:mm") &" uur tot " & TEKST(E6;"uu:mm") & " uur, met een pauze van " & E7& " uur en een totaal van " & E8& " uur."
 

Bijlagen

  • Test bestand.xlsx
    10.2 KB · Weergaven: 6
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan