Windows 10 verticaal zoeken krijg ik niet voor elkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op het 2e blad van de bijlage willen we in V36 tot en met V47 de percentages afdrukken die ontstaan door de resultaten van kolom R te vergelijken met kolom D van het 1e tabblad.
In V36 staat het resultaat dat het moet worden alleen dit is 'handmatig'. In V37 en V 38 heb ik al wat zitten stroeien maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik probeer het met verticaal zoeken maar misschien moet / kan het wel anders.
Wie kan mij helpen.
Probleem met de bijlage. Krijg : Het geüploade bestand heeft geen toegestane extensie. ( het heeft xls)
 
Je zoekt in twee verschillende tabbladen.
Als je nou B1 t/m B10 vanuit het Tabblad "Spelerslijst" kopieer naar het Tabblad "12 personen", dan kun je zoeken in 1 tabblad.
 
Ik snap je bedoeling niet helemaal. Want ik moet de gegevens uit kolom R vergelijken met kolom D van het 1e tabblad(op elkaar delen en met 100 vermenigvuldigen)
Ik ben intussen zelf ook nog aan het stoeien. In cel V43 en V44 haal ik nu wel de gegevens uit kolom B binnen (dus de namen van de spelers).
 
Heb meteen maar even een voorbeeldje gemaakt van wat ik bedoel. Zie gele cellen.
W36 is gekopieerd uit het Spelerslijst tabblad en in X36 staat de vertikaal zoek formule met als resultaat ook 104 zoals u dat heeft in V36
 
Ik sluit weer een bijlage bij. Hierbij heb ik de formule aangepast. Als ik die naar beneden trek dan neemt ie de volgorde van het 1e blad maar hier moet de waarde komen te staan die achter de betreffende speler staat.
 

Bijlagen

  • Buurtkamer toernooi 2019 03 28 d.xlsx
    24.4 KB · Weergaven: 117
Ik heb nu in kolom W gezorgd dat daar de percentages komen die eigenlijk met een formule in kolom V terecht zouden moeten komen. Ik kom zo wel tot een goed eindresultaat maar op het moment dat de stand gaat wijzigen dat klopt dit niet meer.
 

Bijlagen

  • Buurtkamer toernooi 2019 03 28 e.xlsx
    25.3 KB · Weergaven: 103
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan