via verkenner welke schijven zijn aangesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Als ik kijk via verkenner welke schijven zijn aangesloten, ziet hij een externe (W7 noemt het een lokale schijf, terwijl het een externe schijf is) Lokale schijf T. Volgens mij is dit de schijf die ik niet meer kan benaderen. Ik druk op Eigenschappen en zie daar dat de schijf geen naam meer heeft. Wat ik ook in geef als naam, hij wordt niet geaccepteerd. Ik krijg de indruk dat hij niet meer gelezen kan worden. Zelfs formatteren lukt niet. Hij ziet hem dus wel, maar ik kan er niets mee. Het is mijn backup schijf, dus in het ergste geval maak ik mijn backups opnieuw.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dit heb ik soms ook voor en dan volstaat het voor mij om de usb stekkers van deze externe schijf los te maken van de pc en deze er terug in te steken...daarop word deze dan weer gezien in schijf beheer alsook in de verkenner ...
tevens heb ik de externe schijf opgedeeld en elke partitie zijn eigen naam gegeven waarvoor deze dan ook gebruikt word bijv : acronis backup windows8
 
Ik heb inderdaad de usb eruit gehaald. De disk via apparaatbeheer verwijderd. Een run met Malwarebites gedaan (ik draai met Avast! antivirus betaald, dus incl firewall e.d. maar hij haalde toch nog 7 malware meldingen), computer opnieuw opgestart . Ik weet niet wat er geholpen heeft, maar daar was hij weer. Sorry dat ik een beetje laat reageer deze keer, maar ik was even een dagje afwezig. Hartelijk dank voor jullie hulp!
 
onzichtbare schijf

onzichtbare schijf

Het overkomt me nu weer.
Ditmaal is het een kleine schijf die ik in mijn achterzak kan steken om wat info mee te nemen.
Ik heb de schijf los gemaakt en weer aangekoppeld --> niets.
De indicator brandt wel, dus hij krijgt stroom...
heb via configuratiescherm apparaatbeheer / schijfstations bekeken.
Hoopte hem te herkennen aan een "!", deze vervolgens te verwijderen en dan weer aan te koppelen --> niets
Iemand nog een tip voor me?

Voorbaat dank weer!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mijn vraag aan u :
-staan er gegevens op die bewaard dienen te blijven ..?
-word deze gezien in schijfbeheer als deze aangesloten is ..?
en wat bedoel je met een kleine schijf .? ( dit is dus géén usb stick veronderstel ik )
 
Bedankt voor je snelle reactie!

De gegevens kunnen eraf als dat moet. Liever niet, maar ja...
In schijfbeheer (Configuratiescherm, ga ik vanuit?) staat hij niet
Klein bedoel ik kwa capaciteit (500Gb) en fysiek ( ca 1,5 x 7,5 x 13,5 cm)
uitgerust met een usb die ook voor de voeding zorgt.
 
zorg dat deze dus aangesloten is ..
rechts klik op computer en kies beheer ..
er opent nu een ander venster klik daar op schijfbeheer ( dit staat links vermeld)
daarop komen al de aan geslotenne opslag media's in het rechter veld ..
zie nu of de externe schijf vermeld word ...
word deze daar vermeld ..kan het zijn dat je enkel een stastions letter dient toe te wijzen ...
dit doe je dan zo :
rechtsklik op de vermelde externe schijf in schijfbeheer en kies stastions letter toewijzen ( zonder te formateren ) indien je ga formateren ben je de gegevens kwijt!

opmerking :
je mag niet er van uitgaan dat je deze externe schijf mee kan nemen in je achterzak....
door het gaan /lopen ontstaat er een wrijving op deze externe schijf ...statische spanning !
ook de schokken die deze externe schijf opvangt door het gaan/lopen is niet goed ( ook al zijn deze niet niet voelbaar voor jezelf de externe schijf voelt deze wel )
 
kun je deze eens aan een andere pc hangen en daar de controlle doen in schijfbeheer ...
indien deze daar ook niet vermeld word is de externe schijf stuk !
 
Ik ga dat doen, maar dat moet bij iemand anders, dus dat kan een paar dagen kosten. Ik vrees zo langzamerhand eigenlijk ook het ergste.

Ik koppel nog terug, maar het kan even duren.

Bedankt vast weer voor je hulp!!
 
Kijk bij het 'Apparaatbeheer' van de laptop of de USB-poorten goed functioneren. Dat is het geval als u geen gele uitroeptekens ziet. In geval van het niet herkennen van de USB-poorten, moeten er chipset-drivers worden geïnstalleerd. In geval van het wel herkennen van de USB-poorten gaat u aan de slag met het 'Schijfbeheer' van het 'Computerbeheer' van het 'Systeembeheer'. Met die systeemtool kunt u de partitie(s) van die externe harde schijf op een lager niveau dan dat van de Windows Verkenner benaderen. Met behulp van de rechter muisknop zult u dan een stationsletter moeten toekennen aan de externe harde schijf. Meteen nadat dit is gebeurd, ziet u die externe harde schijf wél in de Windows Verkenner. Wel opgemerkt dat – met name – Windows 7 een Windows Verkenner-instelling heeft die lege volumes niet toont. Dat zou het dus ook zomaar kunnen zijn...


je kan ook de externe hdd open maken en met een sata kabel intern rechtstreeks op je pc aansluiten dan zou het kunnen dat dit wel werkt om uw hdd terug te kunnen halen
zie dat je hem terug in elkaar kan krijgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan