Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Heb ne keer virtual pc geinstalleerd en heb de indruk dat deze veel trager werkt dan vb.VM Workstation.Iemand die deze kan bevestigen.Ram geheugen is zelfde ingesteld.
Heb hier wat geinstalleerd en de installatie duurt enorm lang terwijl dit bij VM Workstation vlot gebeurt.Anders wel goed maar traag vind ik persoonlijk
 
Ik gebruik de virtual pc niet.
Als je 2 cd-rom hebt kan je er maar 1 van gebruiken.
En mailen lukt niet, want de toetsencombinatie voor de @ is inbruikbaar.
de 'alt gr' word reeds voor iets anders gebruikt.
sun virtual box werkt snel en goed.
enkel de oude win millenium is er zeer traag op.
werkt die bij vm workstation goed?
 
Ik gebruik de virtual pc niet.
Als je 2 cd-rom hebt kan je er maar 1 van gebruiken.
En mailen lukt niet, want de toetsencombinatie voor de @ is inbruikbaar.
de 'alt gr' word reeds voor iets anders gebruikt.
sun virtual box werkt snel en goed.
enkel de oude win millenium is er zeer traag op.
werkt die bij vm workstation goed?

Heb ik nog niet geprobeerd.Enkel xp en vista,misschien ook eens linux maar ben niet zeker.
Draait toch alleszins beter dan virtual pc.
 
zou ook eens graag willen experimenteren met Virualbox 2.0.0 (daar deze naar het schijnt goed is en gratis) maar ben nieuw in deze daarom de vraag of er mij een degelijke uitleg kan gegeven worden hoe ik hier te werk moet gaan zoals bijvoorbeeld voorbereiding en installatie. Zit momenteel al met enkele vraagjes zoals; Kan ik dit installeren in XP Home, Hoeveel schijfruimte moet ik hiervoor vrij houden, als ik dit heb geinstalleerd kan ik dan nog gewoon opstarten met mijn geinstalleerd besturingssysteem enz...
 
Ik heb er een tutorial over gemaakt.
deze staat reeds op het forum bij tutorials.

Virtual box start gewoon op en draait als een ander programma onder windows, ik ga het nog proberen op windows 2000, als dat gaat moet het ook in xp home kunnen, ik hou je op de hoogte.
Ik heb xp prof nu staan en deze neemt 5.34 gig in beslag.
programma's zijn er bijna niet op geinstalleerd, enkel nero, power iso, malwarebytes en opera browser.
Ik heb als maximaal 20 gig opgegeven voor xp, maar door de variabele omvang te kiezen is het formaat enkel de aanwezige data op de virtuele schijf.
En als je het beu bent kan je het programma gewoon deinstalleren, en de virtuele drive (s) staan gewoon als map(pen) op je computer, die gooi je gewoon in de prullenbak.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een tutorial over gemaakt.
deze staat reeds op het forum bij tutorials.

Virtual box start gewoon op en draait als een ander programma onder windows, ik ga het nog proberen op windows 2000, als dat gaat moet het ook in xp home kunnen, ik hou je op de hoogte.

Oké dan wacht ik geduldig op het antwoordt, moest het echt zo zijn kan ik XP pro nog altijd op een andere partitie installeren en deze enkel behouden om virtueel te draaien.
 
dit staat er op de site van Microsoft wat betreft de systeem vereisten voor het kunnen draaien van Virual Machinen 2007

System Requirements

* Supported Operating Systems: Windows Server 2003, Standard Edition (32-bit x86); Windows Server 2003, Standard x64 Edition; Windows Vista Business; Windows Vista Business 64-bit edition; Windows Vista Enterprise; Windows Vista Enterprise 64-bit edition; Windows Vista Ultimate; Windows Vista Ultimate 64-bit edition; Windows XP Professional Edition ; Windows XP Professional x64 Edition ; Windows XP Tablet PC Edition

An x64-based or an x86-based computer with a 400 MHz or faster (1 GHz recommended) processor with L2 cache

Processor: AMD Athlon/Duron, Intel Celeron, Intel Pentium II, Intel Pentium III, Intel Pentium 4, Intel Core Duo, and Intel Core2 Duo

RAM: Add the RAM requirement for the host operating system that you will be using to the requirement for the guest operating system that you will be using. If you will be using multiple guest operating systems simultaneously, total the requirements for all the guest operating systems that you need to run simultaneously.

Available disk space: To determine the hard disk space required, add the requirement for each guest operating system that will be installed.

Virtual PC 2007 runs on: Windows Vista™ Business; Windows Vista™ Enterprise; Windows Vista™ Ultimate; Windows Server 2003, Standard Edition; Windows Server 2003, Standard x64 Edition; Windows XP Professional; Windows XP Professional x64 Edition; or Windows XP Tablet PC Editio

En hier wat gevonden wat betreft Sun Virtual Box;

Tegenwoordig loopt VirtualBox onder Windows, Linux en Macintosh hosts en ondersteund het een groot aantal gast operating systemen inclusief maar niet gelimiteerd door Windows (NT 4.0, 2000, XP, Server 2003, Vista), DOS/Windows 3.x, Linux (2.4 en 2.6), en OpenBSD.

vindt hier XP Home niet terug :vraagteken:
 
Laatst bewerkt:
Heb deze eens geprobeerd en moet zeggen dat het stukken sneller werkt dan virtueel pc.
Of VM Workstation beter werkt kan ik voorlopig niet zeggen want virtualbox staat op vista geinstalleerd en VM Workstation stond op xp geinstalleerd maar heb de indruk dat hij beter draait.
Voor een gratis is dit wel zeer goed ter vervanginng van VMWorkstation.
Heb wel één groot probleem want heb geen internetverbinding.Iemand idee hoe dit eventueel zou kunnen komen.
 
Waarschijnlijk heeft het programma nog geen ondersteuning voor uw netwerkkaart.
Er zijn nog vele hardware die in de huidige versie niet ondersteund worden, dat staat op hun site te ergens lezen maar bij sun word gezegd er hard aan te werken.
Niet alle mogelijkheden van je pc kunnen benut worden met de virtual box, momenteel is hij geschikt om eens een nieuw besturingsysteem uit te testen.
Op mijn pc (asus van 2006) werkt het net wel, met windows millenium, xp en ubuntu linux reeds gewerkt.
 
Waarschijnlijk heeft het programma nog geen ondersteuning voor uw netwerkkaart.
Er zijn nog vele hardware die in de huidige versie niet ondersteund worden, dat staat op hun site te ergens lezen maar bij sun word gezegd er hard aan te werken.
Niet alle mogelijkheden van je pc kunnen benut worden met de virtual box, momenteel is hij geschikt om eens een nieuw besturingsysteem uit te testen.
Op mijn pc (asus van 2006) werkt het net wel, met windows millenium, xp en ubuntu linux reeds gewerkt.

heb virtualbox 2.0.2 geinstalleerd en daarna begonnen met het installeren van Ubuntu 8.04, een standaard XP Pro met Sp3 en tot slot Vista Ultimat. Alles is goed gelukt behalve dat hij bij Vista aangeeft dat ie geen netwerkhardware vindt terwijl ik met de andere twee installaties geen problemen heb om op internet te komen iemand een oplossing???
 
heb virtualbox 2.0.2 geinstalleerd en daarna begonnen met het installeren van Ubuntu 8.04, een standaard XP Pro met Sp3 en tot slot Vista Ultimat. Alles is goed gelukt behalve dat hij bij Vista aangeeft dat ie geen netwerkhardware vindt terwijl ik met de andere twee installaties geen problemen heb om op internet te komen iemand een oplossing???

weet iemand of dit ligt aan Virtualbox of aan mijn netwerkkaart :vraagteken:
 
Ik denk dat xp dat opvangt door de voorgeinstalleerde drivers in xp.
maw dat het een typis vistaprobleem is.
De gesimuleerde netwerkkaart word niet door vista ondersteund veronderstel ik.
De drivers van je 'echte' netwerkkaart zullen niet werken, alleen de drivers van de virtuele netwerkkaart kunnen het probleem oplossen, als die onder vista kunnen draaien.
Maar welke kaart er gesimuleerd word??
Eens contact opnemen met sun microsystems, misschien weten zij een oplossing.
Of je kan proberen met virtual pc (via microsoft updates) naast de virtual box te draaien, die geven geen conflicten..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan