Virus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Heden morgen doe ik mijn PC open en zie een ROOD scherm van Windows Defender met de volgende meldingen :
***************************************************************************************************************************
Er is het volgende gevonden op uw PC :
  • het Zepto Virus in uw System Registry
  • Error code 0x3c7
  • ************************************************************************************************************************
Ik heb gelukkig mijn PC toch kunnen afsluiten en kan wel verder werken.
Maar ik ben ongerust daar het de 1ste keer dat ik dit verkrijg.

Ik gebruik CCleaner en heb deze volledig laten draaien.
Ik heb mijn Avast scanner volledig laten draaien maar er werd niets speciaals gevonden.

Maar gebruiken jullie nog andere OPKUISERS voor meerdere en diepere controle van SLECHTE inhoud ?

Flamingo
 
er van uitgaande dat je de Windows 10 draaiende heb klik je vervolgens op het schildje in taakbeheer ..
klik verder op Virus en bedreigingsbeveiliging ..
klik verder op scan opties en vink de Windows Defender Off-line scan aan ..geef toestemming om je systeem te herstarten zo dat deze off-line scan kan uitgevoerd worden ...
*mogelijk dat je Avast hier moeilijk om doe..zet deze dan tijdelijk uit .
*en stop met het gebruik van opkuis programma's !
 
Het is toch nog heel veel mensen niet duidelijk dat al die cleaners ooit voor problemen zorgen. Dat staat op bijna alle computers die hier bij mij binnen komen ook. Ik kom er ook groen van. Maar ja, dan verwijder ik die en probeer ik die mensen het hen uit te leggen dat die meer kwaad doen dan goed. Heel vaak zie je aan hun gezicht, maar er staat op die sites dat er zoveel tevreden klanten zijn, ge draait er mij door zeker? Als ik zoiets van hun gezichten aflees, doe ik ook geen moeite om het uit de doeken te doen, zeg gewoon dat dit niet goed is voor de computers en dat ik het eraf gedaan heb en klaar.
 
Beste Qtex,

Wat bedoelt U met "het schildje in Taakbeheer" ?

Flamingo
 

Bijlagen

  • photo18787.jpg
    photo18787.jpg
    29.2 KB · Weergaven: 68
Beste Qtex,

Ik zie geen enkel schildje van dit center op mijn taakbalk.
Ook niet in het "meldingsscherm" met icoontje geheel rechts onderaan.
Ook niet in het vakje dat zich opent wanneer men tipt op het "wit pijltje naar boven".

Ik werk nochtans met W10.

Flamingo
 
das dan omdat je de Avast gebruikt ..
probeer eens via start >instellingen >bijwerken en beveiliging >Windows beveiliging klik verder op virus en bedreigingsbeveiliging ..
klik verder op scan opties en zet het vinkje aan bij off-line scannen ..
 
staat die gehele pagina in het grijs(denk het niet )...jij dient op virus en bedreigingsbeveiliging te klikken en daarna
klik je verder op scanopties en zet het vinkje aan bij off-line scannen ..

*tevens staat er bij u een geel uitroep teken dat je je Microsoft account dient te bevestigen ..dit kun je gewoon weg klikken door op sluiten te klikken..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan