virusscanner op smartphone zinloos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lees veel dat een virusscanner op smartphone zinloos is. Neem aan dat kans dat ge een geinfecterde app download klein is (reeds gescant door google hoop ik).Maar wat als ge uw email op uw smartphone gaat lezen. Ge opent dan toch ook uw email(met of zonder virussen), worden deze dan niet gescant bij het openen/afhalen. Of is er zo een imens verschil tov een laptop. Komt toch ook gewoon via internet binnen. en bij het surfen via chrome, is men dan veilig zonder virusscanner (vb internetbankieren).
Dank bij voorbaat
 
Een oud bericht, maar toch ...............
 
Persoonlijk heb ik AVAST mobile security erop staan. Scant die binnenkomende mails ?? Dit vind ik nergens duidelijk aangegeven. In een andere artikel ergens staat dat AVAST niks zou tegenhouden. Wat moet ik hier van denken. Werkt wel soepel (en ik heb het ook al gedurende meerdere jaren op mijn laptop staan , AVAST dan voor PC)
 
Kijk, dit is inderdaad een lastige.
Ik ben ervan overtuigd als je toestel nog beveilgingsupdates krijgt dat je toestel genoeg beveiligd is en dus geen virusscanner van een derde partij hoeft.
Heb je net als ik een toestel die geen beveiligingsupdates meer krijgt, dan kan je best wel eentje installeren. Ikzelf heb dit ook gedaan.
Dus is je toestel nu nog up to date en krijgt het nog beveiligingsupdates, dan raad ik het af, krijg je geen beveiligingsupdates meer, dan kan je het overwegen. Ik heb het ruim een jaar na de laatste beveiligingsupdate pas overwogen voor de eerste keer, en nu staat er sinds ik denk een maand of 2 eentje op.
 
Ben zeer tevreden over Avast op Android.
Heb zelf nog geen problemen gehad, maar ik download dan ook niet alles.
In het verleden zijn er wel malafide downloads door geglipt. althans dat zegt Google zelf.
Bij de goedkopere toestellen is soms encryptie van de schijf uitgeschakeld, om snelheid te winnen.
Dan lijkt me Avast zeker aan te bevelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan