Windows 11 voor diegene die niet kunnen wachten met het verkrijgen van de update (lees upgrade- Windows 11 )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
het Media Creation Tool 11.exe is ter beschikking gesteld ... https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=2156295
*het is niet aanbevolen om te gaan upgraden indien je pc niet in aanmerking komt ...

Ashampoo_Snap_dinsdag 5 oktober 2021_02h11m13s_001_.jpg
 
Hiermee 12 jaar oude pc op win 11 en voert de systeemupgrades uit zonder probleem.

Stappenplan omzeilen systeemeisen Windows 11 bij een upgrade​

  1. Open de registereditor door regedit te typen in het startmenu.
  2. Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\MoSetup.
  3. Maak een DWORD-value aan met de naam AllowUpgradesWithUnsupportedTPMOrCPU. Zet de waarde op 1.
  4. Maak een USB-stick met Windows 11 via de Media Creation Tool van Microsoft.
  5. Voer de setup-executable uit vanaf de USB-stick. Je krijgt tijdens de setup een melding dat je Windows 11 installeert op niet-ondersteunde hardware, maar kunt vervolgens wel doorgaan.

Stappenplan omzeilen systeemeisen Windows 11 bij een schone installatie​

  1. Maak een USB-stick met Windows 11 via de Media Creation Tool van Microsoft.
  2. Boot vanaf deze USB-stick.
  3. Na enkele stappen krijg je in de set-up de melding dat je pc niet aan de systeemeisen voldoet. Druk nu op Shift+F10 om een commandprompt te openen en open de registereditor door regedit te typen, gevolgd door een enter.
  4. Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup.
  5. Klik met rechts op Setup en kies voor New -> Key. Noem deze sleutel LabConfig.
  6. Open de zojuist aangemaakte sleutel en maak binnen LabConfig twee DWORD-values aan. Noem ze BypassTPMCheck en BypassSecureBootCheck. Pas de waarde van beide values aan van 0 naar 1.
  7. Sluit regedit en de commandprompt. Ga een stap terug in de set-up en vervolgens weer een stap vooruit. De set-up gaat nu door alsof je pc aan de systeemeisen voldoet.
Terug naar de inhoudsopgave

Bonus: Windows 11 installeren met een lokaal account​

Microsoft adviseert om Windows 11 te installeren met een Microsoft-account. Dit maakt het onder meer mogelijk om instellingen tussen meerdere pc's te synchroniseren, aankopen te doen in de Microsoft Store en games die je hebt gekocht voor je Xbox te spelen. Met ingang van Windows 11 is het gebruik van een Microsoft-account zelfs verplicht als je de Home-editie van het OS gebruikt. Alleen Windows 11 Pro biedt je nog de optie om een lokaal account te gebruiken.

Sommige tweakers prefereren het gebruik van een lokaal account, vaak uit hoofde van privacy. Tijdens de installatie van Windows 11 Pro kun je in het inlogscherm simpelweg kiezen voor het enigszins onopvallende tekstlinkje Sign-in options -> Offline account. Maar ook als je Windows 11 Home installeert, is er een truc om toch onder een Microsoft-account uit te komen.

Zo installeer je Windows 11 Home met een lokaal account​

  1. Start de installatie zonder actieve netwerkverbinding.
  2. Als je op het scherm komt dat om een netwerkverbinding vraagt, druk je op Shift+F10 om een commandprompt te openen.
  3. Type nu het volgende commando, gevolgd door een enter: taskkill /F /IM oobenetworkconnectionflow.exe
  4. Sluit de commandprompt.
  5. Als je nu om een reguliere accountnaam wordt gevraagd, heb je de verplichting voor een Microsoft-account succesvol omzeild.
 
Hoi Dames & Heren
Ik wilde windows 11 upgraden maar dat wil niet
mijn pc = Intel Core i5 9400 cpu 2,90 ghz 16 gb ram geheugen
moederbord Asus Prime H3101-plus r20
500 gb sata SSD als ik de pc check uitvoer staat er ( deze pc moet beveiligd opstarten ondersteunen)
ik heb in de bios gekekn maar daar staat TPM aan
Heeft iemand een idee.
mvg Mathijs
 
Goedemorgen
ik heb wat foto s gemaakt van de bios instellingen misschien kan iemand mij verder helpen
bij voorbaat dank
 

Bijlagen

  • IMG_4284.jpg
    IMG_4284.jpg
    51.1 KB · Weergaven: 104
  • IMG_4286.jpg
    IMG_4286.jpg
    57.6 KB · Weergaven: 103
  • IMG_4288.jpg
    IMG_4288.jpg
    59.8 KB · Weergaven: 95
  • IMG_4289.jpg
    IMG_4289.jpg
    121 KB · Weergaven: 102
volgens mij is er niet veel aanpassing nodig,

die aanpassing van Andre VB ook niet waarschijnlijk ook niet maar kan een hulpmiddel zijn.

IMG_4284: Launch CSM => Disable , zo bekom je Uefi!
IMG_4289: Secure Boot komt waarschijnlijk tevoorschijn als ' launch CSM ge-disabled is '

een screen shot van van ' Link ' daar zou ik wat meer kunnen op zien nu zie ik maar de helft: staat de SSD in GPT of MBR???

1635074414555.png


belangrijke tabs hier zijn ' Advanced en Boot ' jammer genoeg is de ' Bios info ' nogal summier in de handleiding. wel moet je in de 'Advanced Mode' staan!!!


op p 1-1 staat er een QR- code die info geeft over de pinnigng van de MoBo.
die twee bijgevoegde pdf's zou ik dan toch maar downloaden en bijhouden, bevat nuttige info.

drivers en dergelijke:


zelfs een update van de bios beschikbaar:

1635076154186.png

wat een luxe ... google is your friend

wie zoekt die vind ...

en hier zie:


1635076405406.png


ge zijt met je kont in de boter gevallen man .....
(deze opmerking is niet slecht bedoeld)


nu is het aan jou om iets met deze info te doen ....
 

Bijlagen

  • E15467_PRIME_H310I-PLUS_R2_UM_V3_WEB.pdf
    1.8 MB · Weergaven: 182
  • 148902320857838a9a1876071474020d9ce34047e71f41489023154.pdf
    1.6 MB · Weergaven: 137
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan