Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
img004.jpg

Ik heb dus een USB-stickje aangemaakt zoals beschreven in dit artikeltje.
Maar: op de download site van Microsoft is er alléén, de optie om Wondows 10 te kiezen. Geen Pro dus.
Zal ingeval van herinstallatie mijn Pro blijven?

(Er is wel een Pro voor Workstations, maar dat is voor Professionele toepassing lees ik er).

Bovendien wordt geschreven dan dan Windows 10 over de oude wordt geschreven en er niets anders wordt veranderd.

Als dat zo is, dan is dat toch een super oplossing om Windows clean te herinstalleren zonder de opgeslagen programma's en andere bestanden te verliezen?

Twee vraagjes dus.

Dank op voorhand,

WW
 
Normaal maak je regelmatig/elke week een incremental backup en heb je die nodig.

In W10 zelf zijn ook allerlei opties om vanuit daar de boel opnieuw te installeren.
Access Denied
Je kunt ook via die stick een zogenaamde upgrade uitvoeren, blijft ook alles zo als het is.

In de opgehaalde ISO of gelijk op stick gezette staan beide uitvoeringen, je dient alleen te kiezen voor 32 en 64 bit.
 
jij bent weer de weg kwijt ...mijn gedacht .aangezien je destijds de upgrade gedaan heb van de home naar de pro werd dus ook de digitale licentie aangepast m.a.w. Microsoft weet immers goed genoeg dat jij nu de pro draaien heb en zal dus ook de pro installeren en activeren ...
wil jij meer duidelijkheid dan dien jij je maar eens in te loggen op jouw eigen Microsoft account en naar je apparaten te gaan .
 
inderdaad moet je niet bang zijn wawa, tijdens de install zal MS zelf ervoor zorgen dat je versie juist zit. juist de x64 pakken natuurlijk. ik heb ook update naar versie 1709 gedaan, eventjes wat strubbelingen maar verder nu ja jaren geen BSOD's etc meer (y)(y):p
 
Laatst bewerkt:
Oké, mannen,
Ik ben gerust gesteld.
Bedankt voor de goede informatie. Trouwens die upgrade met de toch legaal - maar goedkoop - aangekochte PRO is goed gegaan. Ook bij mij loopt alles vlotter dan ooit en geen bevroren screens meer, noch BSOD's. Laat de anderen maar Apples kopen aan het dubbele en geen plezierige gratis programmaatjes meer...

WW
 
Oké, mannen,
Ik ben gerust gesteld.
Bedankt voor de goede informatie. Trouwens die upgrade met de toch legaal - maar goedkoop - aangekochte PRO is goed gegaan. Ook bij mij loopt alles vlotter dan ooit en geen bevroren screens meer, noch BSOD's. Laat de anderen maar Apples kopen aan het dubbele en geen plezierige gratis programmaatjes meer...

WW

okee super. we zetten hier dan een slotje op?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan