Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Schermbreuk is DE nummer 1 vanalle schadegevallen.


In londen iser een heel onderzoek gepleegd waardoor de meeste schadegevallengebeuren.


Het IDC in Londen heeft onderzocht waardoor de meeste Smartphonesstuk gaan.
Op de eerste plaats is dat schermbreuk en op de tweede plaats is datbreuk door vloeistof schade.
Bij dit eerste kunnen ze helaas niet zo gek veel doen, al steken opde meeste Smartphones er een goede beschermlaag tegen krassen envuil, maar een sterk genoeg glas dat goed tegen vallen kan is helaasnog niet uitgevonden. Enkel de niet glazen schermen zijn echt veelminder breekbaar. Die is dan weer niet zo krasvast. Dus daar word nogeen hele oefening aan te besteden.


Op de tweede plaats komt dan vloeistofschade en daar kan wel wat aangedaan worden. Xiaomi heeft dit vorig jaar niet willen doen omwille van de kostprijs om dit te maken. Echter kan het voor de klanten echt wel een grote meerwaarde meegeven dat hun toestel beschermd is voor vloeistof. Als je bekijkt hoe weinig er maar een bescherming meekrijgen tegen vloeistofschade zou je eigenlijk twijfelen of de fabrikanten dit wel echt willen. Slechts 23% van alle beschikbare Smartphones zijn maar bestand tegen vloeistofschade. Dit is dan nog eens verdeeld over alle besturingssystemen.


De kostprijs dat dit kost aan de consument is heel hoog en dat is dan nog maar voor West Europa alleen. Dat kost ons allemaal samen 10,7 Miljard Dollar.


Bron: IDC london.


Over 100,000 Smartphones Get Damaged by Liquids Every Day in Western Europe, Making Water Resistant Smartphones a Fast Growing Segment, says IDC - prEMEA42146116
 
Laatst bewerkt:
en wat dacht je van nieuw tablet (week oud )speciaal een cover voor gekocht omdat er maar niets aan zou komen
die cover dat ik gekocht had daar zijn van die harde ribben (soort silicone ) aan om om je tablet recht te zetten
de cover was er rond lag op tafel per ongeluk even op geduwd en krak (nar) die stomme ribbels (lachen)
 
De kostprijs dat dit kost aan de consument is heel hoog en dat isdan nog maar voor West Europa alleen. Dat kost ons allemaal samenruim 10 miljoen Euro. Bron: IDC london.

Misschien hier 10,7 miljard dollar van maken...
 
en wat dacht je van nieuw tablet (week oud )speciaal een cover voor gekocht omdat er maar niets aan zou komen
die cover dat ik gekocht had daar zijn van die harde ribben (soort silicone ) aan om om je tablet recht te zetten
de cover was er rond lag op tafel per ongeluk even op geduwd en krak (nar) die stomme ribbels (lachen)

Oei, dit zou je toch niet verwachten als er een hoes omheen is. Mijn ervaring verteld me toch dat zo een scherm toch redelijk wat druk aan kan hoor. Dus zal je er toch redelijk hard op gedrukt hebben dan, denk ik. Of er moet vooraf al heel wat spanningen op het scherm gezeten hebben en dat het dan niet veel nodig had om effectief over te gaan naar barsten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan