weer maar eens excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben al goed op weg geholpen door jullie ivm mijn knutselwerk in excel.

Nu heb ik het volgende probleem.

op blad één heb ik de uitslagen staan met bijhorende punten. Nu zou ik willen dat excel de punten bij de juiste naam zet in het tweede tabblad. Dus ook na het sorteren moet hij de juiste naam vinden en daar de bijhorende punten zetten.

Voorals nog lukt me dat niet....;!
 
Het was maar een probeersel van mij.
Als je de programmacode wilt zien die ik gemaakt heb, klik dan met rechtermuisklik op Blad1 en dan Programmacode weergeven.
Deze regel kun je aanpassen Range("A1:B17").Sort key1:=Range("B1"),
Het automatisch sorteren gebruikt nu de cellen A1 tot en met B17 . De hoogste uitslag komt op B2 te staan omdat Rij 1 niet meedoet. Hoe dit komt kan ik ook zo snel niet vinden.
 
denk dat ik het maar eens opgeef..pfff. Dacht er beetje bij beetje dichtbij te komen maar lukt niet.
Zal eens heel het programma uit de doeken doen.
Ik heb een tab met alle leden, in de volgende tabs zijn de leden onderverdeeld in seniors, veteranen,juniors,dames,superveteranen.
Bij elke uitslag die ik ingeef in tab 1 horen punten . dus iemand die bv 18000 punten heeft krijgt een score van 20..de tweede 19 enz.... die punten moet hij automatisch overbrengen onder de verschillende tabs en daar ook nog eens rangschikken naar het totaal.
Ik was close maar die punten juist overbrengen (20,19,...) nope nadda niks......zal toch eens een verdere cursus moeten volgen denk ik
 
Uiteraard wil ik je hierbij wel helpen, maar de gehele indeling en/of layouts van de sheets moet je zelf maken.
In bericht #19 zeg je dingen die ik nog niet eerder daadwerkelijk met getallen en formules in een voorbeeld heb zien staan.

Dus het is dan voor mij erg moeilijk om je op de goede weg te helpen.

Het is een beetje zo dat we het over een rode auto hebben, maar in wezen heb je een blauwe auto voor de deur staan. ( misschien een slecht voorbeeld, maar op dit uur kan ik zo snel even niets anders verzinnen )

p.s. een cursus Excel lijkt mij niet van toepassing als je al formules en macro's kunt maken. Met zo'n cursus leer je meestal alleen de basis. En weet je een keer een formule niet, dan kun je de helpfunctie van Excel gebruiken. En anders is Google er nog.
Een cursus VBA kan veel interessanter zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan