Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb sinds een half jaar een nieuwe pc met windows 10 en heb mijn oude pc met windows xp toen boven gezet,heb daar de printer enzo aan laten zitten zodat
ik ook wat draden minder heb.Krijg alleen de wifi niet op de xp pc boven,heb een repeater geinstalleerd,die word erkend maar die kan dan weer geen wifi vinden.
op alle andere draadloze apparaten heb ik overal gewoon wifi,de laptop,de telefoons,de iPads nergens problemen.
Het bereik is het probleem ook niet.Heb al zoveel geprobeerd en ook op internet gezocht en geprobeerd maar het wil maar niet lukken-m-
 
Ga eens naar de instellingen en eigenschappen van de wifi adapter. Misschien staat daar een IP adres met subnetmask ingesteld dat niet in de juiste range zit.
Zet deze om te beginnen eens op Automatisch een IP adres verkrijgen.

Wat je ook nog kunt proberen is om de wifi adapter in apparaat beheer een minuutje uit te schakelen en daarna inschakelen.

Wat ook nog kan is dat de firewall alles blokkeert. Zet deze tijdelijk eens uit.

Kijk ook eens of de adapter een IP adres heeft gekregen via de opdracht CMD en daarna ipconfig /all
Zoek nu even naar de wireless LAN adapter.
 
Ik heb alles geprobeerd wat u zegt maar nog steeds hetzelfde.Ik snap alleen de opdracht cmd niet zo goed.Dat heb ik gedaan en er staat bij de draadloze netwerkverbinding het volgende:
Status van medium...................:medium ontkoppeld
Beschrijving.............................:
WiFi 5Ghz USB Adapter AC450
Fysiek adres............................:64-D1-A3-42-74-E6
Geen idee wat dat allemaal betekent maar is dit goed?
 
Aha, kijk, WiFi 5Ghz USB Adapter. Als dat alles is wat ipconfig geeft zit hier het probleem. Hij krijgt geen IP adres van de router.

Ondersteund de router de dualband of alleen 2.4GHz , want ik vrees dat daar het probleem ligt. De meeste standaard routers zijn geen dual band. Zeker de routers die je van de provider ontvangt zijn singleband op 2.4 GHz.

Waarschijnlijk heb je deze Sitecom - WLA-3001 - AC450 USB Adapter Zo te lezen ondersteund deze alleen de 5 GHz band.

Zowiezo is het bereik van de 5 GHz band aanzienlijk minder dan de 2.4 band en de router moet natuurlijk ook deze 5 GHz band hebben om alles te laten werken. Soms kun je de 5 GHz band in de router aan of uit zetten en meestal ook een aparte SSID naam geven.

Is de router geen DUALband router, dan gaat het met deze wifi stick nooit werken.

Hier van Linksys een beknopte uitleg: http://www.linksys.com/nl/support-article?articleNum=134478
 
Ik zal nog even uitleggen wat ik met de opdracht CMD bedoeld.

Geef linksonder via de startknop de opdracht CMD
Je komt dan in een DOS schermpje.
Geef dan in het DOSscherm de opdracht ipconfig /all

Nu krijg je heel wat informatie over de aanwezige netwerkadapters.

Een plaatje via Google
Q7emN.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan