Windows 10 win 10 downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik werk momenteel nog met win8.1.
Het einde van dit besturingsprogramma komt er nu wel vlug aan.
Kan ik nog win10 gratis verkrijgen?
Win11 is niet geschikt voor mijn pc.
Alvast bedank
Jacquest
 
Dit zijn tot vanmorgen de laatste builds:


FdK5ua3XwAAzSD9.jpg
 
Dag, zit in dezelfde situatie als TS, heb al een back-up gemaakt van mijn partitie waar Windows opstaat. Kan iemand vertellen hoe je van Windows 8.1 veilig naar Windows 10 gaat? Deze laptop is zo'n 6 jaar oud en zou het erg vinden als er wat misgaat.
Bedankt en sorry als ik in iemand anders zijn topic een nieuwe vraag stel.
Groeten,
Koala
 
beste @Koala , waar heb jij je back-up staan? Indien dat op je schijf is die in deze laptop zit heeft dat geen enkele zin. Deze dient op een externe HDD/SSD geplaatst te worden.
Als je dan toch een upgrade doet, stel ik je voor om meteen naar Win 11 over te stappen. Je download op de pagina van Microsoft, daar kies je dan best voor

Windows 11-schijfkopiebestand (ISO) downloaden,​

dan haal jij je ISO binnen, dan ga je naar https://rufus.ie/nl/, die haal je ook binnen. Eens je ISO binnen is zet je die ISO op een USB stickje van ik dacht minimum 8GB via RUFUS, daarbij kies je ervoor om secure boot en zo niet mee op de stick te plaatsen. Ik dacht dat deze meteen zo ingesteld zijn. 3 punten aangevinkt laten en daarna kan je je stikje maken.
Dan start je je laptop op met de USB er reeds in, ga naar je bios om je boot sector te kiezen, kies hier voor u USB stick en start die op. Op een gegeven moment kan je voor updates installeren kiezen. Dan klik je op meer opties, dan klik je op "nu niet". Installeren maar die handel.
De kans dat er iets mis gaat is super klein. Ik heb er al tientallen zo geinstalleerd.
 
@cve bedankt voor uw reactie. Ik maak op deze laptop iedere maand minstens één back-up van mijn c en d partitie op een externe HD. Daarnaast gebruik ik nog een andere laptop met Win 10 op en dat bevalt me uitstekend. Daarom wil ik deze Win 8.1 ook upgraden naar Win 10, alleen vraag ik me af of dit nog kan op een pc met een OEM versie van Win 8?
Groeten,
Koala
 
@lange pier Ik dacht in eerste instantie dat je een nieuwe licentie moest kopen, dat een upgrade niet meer gratis was. Wat ik mij ook afvraag, de reeds geïnstalleerde software zoals o.a. Office, werkt die gewoon ook onder Win 10? Ik hoor het graag, vriendelijke groet,
Koala
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan