Status
Niet open voor verdere reacties.
Installeer eerst win8Pro 32 of 64 bits, ga alles vlot om daarna naar win10 te upgraden. Van zodra deze er op sta en ik de pc opstarten Loopt hem vast Dan doe ik ff een reset dan start hij vervolgens normaal op
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb je vervolgens al eens de Windows10 vernieuwd of een opstartherstel uitgevoerd ... zijn tevens al de drivers aanwezig !
*je vermeld helemaal niets over merk/model van de pc ?
 
heb je vervolgens al eens de Windows10 vernieuwd of een opstartherstel uitgevoerd ... zijn tevens al de drivers aanwezig !
*je vermeld helemaal niets over merk/model van de pc ?

Windows vernieuwen of een opstartherstel ? Graag hier een woordje meer over

Moederbord Giabyte GA-MA69VM-S2
Video Giabyte GV-R4650C-1Gig
SSD van 128 Gig als opstart sector
8Gig ram werkgeheugen
 
de windows vernieuwen doe je via Start > instellingen >bijwerken en beveiliging > systeemherstel >deze pc opnieuw instellen

**kies je deze pc opnieuw instellen dan krijg je de vraag of je alles verwijderd wilt hebben of of dat je je bestanden wenst te behouden !

***onder bestanden bedoeld men dan foto's , muziek , films en documenten ( programma's en toegezonden mails worden hier niet mee bedoeld )

via de geavanceerde opstart opties kun je dan weer andere herstel opties selecteren waar onder ook opstartherstel
 
de windows vernieuwen doe je via Start > instellingen >bijwerken en beveiliging > systeemherstel >deze pc opnieuw instellen

**kies je deze pc opnieuw instellen dan krijg je de vraag of je alles verwijderd wilt hebben of of dat je je bestanden wenst te behouden !

***onder bestanden bedoeld men dan foto's , muziek , films en documenten ( programma's en toegezonden mails worden hier niet mee bedoeld )

via de geavanceerde opstart opties kun je dan weer andere herstel opties selecteren waar onder ook opstartherstel

Beste
ik begin steeds met een zuivere installatie en ik heb ook al eens een sytheem herstel gedaan Van zodra win10 er opsta heb ik prijs THx voor je hulp
 
Installeer eerst win8Pro 32 of 64 bits, ga alles vlot om daarna naar win10 te upgraden. Van zodra deze er op sta en ik de pc opstarten Loopt hem vast Dan doe ik ff een reset dan start hij vervolgens normaal op

zijn zo van die onbegrijpelijke dingen in Windows , in een ander topic heb ik hier al melding van gemaakt : bij een Medion laptop had ik W10 geïnstalleerd maar bij een "warme reboot" dus van uit Windows heropstarten liep de laptop vast bij het opstarten.
bij een "koude reboot" dus effectief afsluiten en dan heropstarten startte Windows wel door...
heb dit probleem niet kunnen oplossen en ben moeten teruggaan naar W7.

ook een gekend probleem bij sommige systemen in combinatie met Windows 10 is het verschrikkelijk traag opstarten , hier ligt de fout bij de grafische kaart drivers omdat Windows 10 die zelfstandig updatet , is een heel gedoe om dit in orde te krijgen...

gisteren een Acer geupdated naar Windows 10 , werkte met Vista , heb eerst een cleane install gedaan van W7 , dan alle updates erachteraan en dan pas Windows 10 en het is gelukt...

Mvg,
Arnold.
 
ja idd , zal zo goed als zeker daar het probleem zijn.....de Medion was dan ook al enkele jaartjes oud want ik heb hem "in de tijd" geüpgraded van Vista naar Windows 7....en dan van W7 naar W10 , de sprong zal te groot geweest zijn voor dat beestje -m-....
nu , hij werkt weer perfect met een cleane install van W7...
 
voor het moederbord werd er na de Windows 7 geen drivers meer aangeboden sinds 2012...
ook voor de bios werden geen drivers (bios upgrade) meer aangeboden sinds 2009 denkelijk dat hier het probleem dan ook ligt dat het bios niet geschikt is voor de Win10.

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=2500#dl

Vind ik persoonlijk een kort door de bocht redenering. Als alle systemen met een BIOS ouder dan 2009 nietmeer instaat zouden zijn om Windows 10 te draaien, ...

Zulke fouten moet je in de LOG gaan zoeken (indien aanwezig). Zonder ogen en oren is het altijd zoeken naar een speld in een hooiberg. Daarom dat logging altijd zeer belangrijk is. Helaas wordt dit zelden bekeken en wordt er veel beroep gedaan op giswerk. Terwijl (Windows) logging een bron van informatie bevat die dikwijls onmisbaar is bij het uitzoeken van eventuele problemen. Logging lijkt dikwijls ook onoverkomelijk om door te raken. Maar daarom moet je filteren en gericht zoeken via Google of een andere zoekmachine.
 
Vind ik persoonlijk een kort door de bocht redenering. Als alle systemen met een BIOS ouder dan 2009 nietmeer instaat zouden zijn om Windows 10 te draaien, ...

op de site van gigabyte zelf word aangegeven dat dit moederbord geschikt is voor XP ,Vista en de Windows 7 er word nergens een hogere versie vermeld .

What Operating System can my motherboard support?


Ashampoo_Snap_2016.05.04_11h34m25s_001_.png
 
Het wilt niet zeggen dat de gesupporteerde besturingsystemen maar gaan tot Windows 7, dat je geen ander OS kan installeren. Er is enkel geen support/ondersteuning voor vanuit de fabrikant zen oogpunt. Het is logisch dat een fabrikant geen ondersteuning meer blijft bieden op een oud product.
Als ik bij mijn moederbord moest gaan nakijken op de website van de fabrikant, zou daar net hetzelfde staan. En waarschijnlijk geld dit voor 75% of meer van de gebruikers hier. Maar dat wilt dus niet zeggen dat Windows dit niet ondersteund. Het gaat voornamelijk over de gebruikte componenten (Chipset, CPU, ...).
 
Een moederbord zal altijd met de standaard drivers functioneren, dit is niet besturingssysteem afhankelijk.
Wel kan het gebeuren dat bepaalde onderdelen minder goed zullen werken of functies die het helemaal niet doen.

Ik heb hier op een oude 386 nog Windows 8.1 werkend gekregen. Niet dat alles soepel liep, maar hij startte wel op. En dan praat ik over een moederbord van bijna 25 jaar oud waarvan uiteraard geen drivers meer te vinden zijn. De beste drivers zijn voor Windows 95.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan