Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
...telkens als ik een programma start, vb. Word, stelt Win10 alle App's terug naar standaard-instellingen...
Dan krijg ik een tiental keer:
P1140035.jpg
Eerst rechts onderaan: een na de ander en daarna staat het in de Meldingen.
Erg is dat niet, want ik gebruik veel standaard, maar toch voor mijn foto's gebruik ik Photo Gallery (niet foto's) en voor PDF Adobe Reader (niet Edge) en na deze éénmaal gebruikt te hebben blijft deze keuze behouden.

Wat zou dat kunnen veroorzaken? Hoe kan ik dat beletten?
 
Probeer eens, maar ik gebruik windows 10 niet.
Daarom een uitleg voor Windows 7. Je moet maar even kijken hoe dat in Windows 10 moet. Ga naar Start en dan intikken Standaardprogramma's

Er opent dan een blad waar vele instellingen te maken zijn om standaard programma's in te stellen of bepaalde bestandsextentie aan een bepaald programma koppelen.
 
klik rechts op start - configuratiescherm , als dit geopend kies je eerst bovenaan links bij "weergeven op : " voor Kleine pictogrammen.
in dit configuratiescherm ga je naar Standaardprogramma's , uw standaardprogramma's instellen , nu kies je links je programma dat je wil instellen als standaard , en dan rechts in het kader voor "dit programma instellen als standaard"...
je kan dit doen voor elk programma dat je wil instellen als standaard.
succes !
 
Allez, mannen, daar had ik nu eens niet aan gedacht.
Ik dacht dat het via Instellingen van Win10 genoeg zou zijn, maar blijkbaar niet dus.
Bij Instellingen, standaard apps kan ik bij *.docx zelfs MS Office 2010 niet instellen, daar staat: Microsoft Office Virtualization Client.

Tot nu schijnt het te werken.

Merci voor de goede raad (is goud waard)...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan