Opgelost Windows 10 op nieuwe laptop-schijf draait op 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,
Weer probleem met W10. Nieuwe laptop (vers van winkel) Alle updates gedraaid (traaaag) en nu heb ik het probleem dat het tot 3 minuten duurt voor ik de pincode kan ingeven.
Vermoed dat het met een abnormale belasting te maken heeft en ja, de schijf draait dan op 100%.
Er staat buiten office 365 niets op. Heb dat nog meegemaakt maar op een nagelnieuwe laptop is dat toch vreemd.
Het lijkt op een bug in Windows 10.Ben nu de tweak repair free/pro aan 't draaien maar misschien hebben jullie een meer recente oplossing voor het mankement.
Bedankt op voorhand
JDR
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zoals LP aangeeft dien je ons eens meer gegevens mee te delen betreffende deze laptop ...
eerlijk gezegd daar deze nieuw is zou ik je eerst aanbevelen om de winkel hierover aan te spreken ...
*ben je zeker dat deze nieuw is en dat het geen verouderd model is waar zijzelf een Windows 10 er op voorzien hebben .
 
het is een HP 17-y060nb en hij is echt nagelnieuw. De Windows release is nu 1703, dus de allerlaatste. De notebook heeft 6GB Ram geheugen wat voldoende is om W10 te draaien. Terug aan de winkel betekent terug naar HP en je weet dan nooit of je hem dit jaar nog terug ziet daarom wil ik het graag zelf oplossen.
Ik hoor en lees dat heel veel gebruikers problemen hebben met 100% schijfgebruik er is dus zeker iets aan de hand met Wi0 en zijn updates.
 
gebruik dan eens crystaldiskinfo 7.0.5 ik heb zo het vermoeden dat we het eerder moeten zoeken in de schijf zelf !

mijn schijf gebruik komt zelden op 15% meestal staat deze gewoon op 0%
zoals je hier kunt zien ...
7888865a79-Ashampoo_Snap_2017.07.25_20h05m17s_001_.png
 
The PC Decrapifier
Gooi eens decrapifier free erover en vink alles uit in opstarten via msconfig wat niets met Windows en drivers heeft te maken en reboot.
Tis overigens niet echt een snelle processor maar een schijf die 100% wordt bezet kan met het bovenstaande te maken hebben.
Een SSD zou fijn zijn.
 
Ja een ssd zou mooi zijn maar de dame waarvoor ik de laptop configureer had maar €500 uit te geven en daar heb je geen SSD voor.
De Decraptifyer heeft ook niets gebracht. Twintig muisklikken voor dat het inlog raampje verschijnt (pincode ingeven) en dan steeds met een vertraging de commando's opvolgen. In taakbeheer zie ik de schijf dan weer op 100% draaien. De cpu op 20 tot 40%. Na een tijd gaat alles dan op "normaal".
 
Crystaldiskinfo gedraaid en schijf is gezond. Temp 28°. Toch veel problemen met W10 en het heeft volgens mij met de updates te maken.
W10 opnieuw installeren? Maar de versie zit hier op de D partitie en als die corrupt is heeft het geen zin of de update naar versie 1703 die ik heb gedownload is fout gelopen?
 
plaats eens een afbeelding van je schijfbeheer want het kan normaal niet zijn dat het Besturingssysteem op de D partitie staat !
werd deze zo aangekocht !

je zou ook in taakbeheer de onnodige opstarters kunnen uitzetten ..
je spreekt er over om de pc te vernieuwen ...indien je dit echt wilt gaan doen dan zou ik eerder de gehele schijf opnieuw indelen ..er is ook een optie aanwezig in de Windows 10 om de Windows te vernieuwen zonder de bloatware van HP.
 
nee de w10 staat natuurlijk op de C maar de D is de recovery en daar staat Win10 op als je moet herinstalleren. Ik wou maar zeggen dat indien de recovery een fout bevat en ik doe een reinstall dan zit ik met hetzelfde probleem.
Voor ik drastisch te werk ga wacht ik op de fa waar het toestel vandaan komt, anders verlies ik misschien de garantie. Ik laat je nog weten wat zij er van zeggen.
Zelf zou ik inderdaad de bloatware van HP er willen afgooien maar toch maar even wachten op de winkel.Groeten
 
nog een vaststelling: bij instellingen/bewerken en beveiliging kun je naar geschiedenis van updates gaan. Op deze laptop staat niets behalve stuurprogramma updates.
Ik heb twee dagen bezig geweest om het systeem up te daten naar de laatste versie 1703 en er staat niets in. Of is het HP die met zijn rommel alles overneemt?
 
de D partitie is hier je Recovery partitie (fabrieksherstel)
je heb in feite maar 1 zichtbare partitie en dat is je C je Recovery partitie zou in feite geen drive letter mogen bevatten !
jij mag zelfs niets naar deze D partitie wegschrijven
doe je dit toch bestaat de kans dat jij je Recovery partitie om zeep helpt ..
8a3fa843f3-Ashampoo_Snap_2017.07.26_16h08m38s_003_.png


klik eens start>instellingen >systeem >info welke build nummer word daar vernoemt ...
*indien je build 15063.483 ziet vermeld staan dan is deze up2date
 
Die recovery partitie is een gewone NTFS partitie. Is allemaal vrij normaal. Natuurlijk kan je daar bestanden op wegschrijven. Maakt allemaal nietveel uit. Appels zijn appels en peren zijn peren. Heeft alleen weinig/geen nut en doe je dus beter niet. Dat die een letter heeft toegekend tevens geen enkel probleem. Denk zelfs dat dit bij HP normaal is. Niet van wakker liggen. Gewoon afblijven en laten zoals het is.

Wat zegt Windows logboek? Kan je vrij veel in terugvinden. Interpreteren daarentegen is meestal andere koek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan