Opgelost Windows 10 op nieuwe laptop-schijf draait op 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,
Weer probleem met W10. Nieuwe laptop (vers van winkel) Alle updates gedraaid (traaaag) en nu heb ik het probleem dat het tot 3 minuten duurt voor ik de pincode kan ingeven.
Vermoed dat het met een abnormale belasting te maken heeft en ja, de schijf draait dan op 100%.
Er staat buiten office 365 niets op. Heb dat nog meegemaakt maar op een nagelnieuwe laptop is dat toch vreemd.
Het lijkt op een bug in Windows 10.Ben nu de tweak repair free/pro aan 't draaien maar misschien hebben jullie een meer recente oplossing voor het mankement.
Bedankt op voorhand
JDR
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dan is het systeem dus up2date ...je dient eens via taakbeheer "opstarten" na te gaan welke programma's er opgestart worden met Windows ...
*plaats desnoods een afbeelding !
 
Schermopname (4).jpg
 
ik zou bij de tap "opstarten " enkel datgene laten opstarten wat nodig is ...
zo heb ik wel 20 opstarters vermeld staan maar zijn er maar 7 actief .. zo laat ik bv ..Micrososoft OneDrive niet opstarten !

jdr zei:
Toch nog een vraag, waarom zie ik in "geschiedenis updates" geen updates staan?
jij heb pas een verse installatie gedaan en je systeem werd dus vervolgens rechtstreeks bijgewerk ..das dan ook de reden dat er nog geen update geschiedenis aanwezig is ...maar ga je nu via programma's en onderdelen (oud configuratieschem) naar geinstalleerde updates kijken dan zal je wellicht wel een vermelding zien ...bv van de adobe acrobat reader
 
heb OneDrive uitgeschakeld-een paar updates gevonden in programma's en onderdelen-zal dus niet de reden zijn van 100% schijfbelasting bij het opstarten vd laptop.
Misschien wachten op het antwoord van de winkel. Die vragen dat natuurlijk aan HP en het zal wel een paar dagen duren voor die antwoorden.
Ondertussen bedankt voor de suggesties. Ik laat je weten als er een valabele oorzaak en eventuele oplossing komt van HP
Groeten
Jdr
 
dag Qtex,
Wonder boven wonder die laptop werkt plots normaal! Het venstertje om de pincode in te geven reageert ineens "normaal" en de schijfbelasting gaat op 0% na een 20 tal seconden.
Windows repareert zichzelf zo te zien.
We zullen het dus maar aanvaarden dat er nog wonderen op deze wereld gebeuren.
Groeten en bedankt voor al de suggesties.
Jdr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan