Windows 10 opnieuw installeren met cd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo !

Ik krijg de laatste weken enorm veel een blauw scherm en heb al meerdere dingen geprobeerd om het op te lossen maar het lijkt alleen maar erger te worden. Een kennis heeft mij gezegd dat mijn windows waarschijnlijk corrupt geworden is door iets verkeerd te hebben gedownload (als ik dan ook effe terug denk, kan het idd gaan om een spel dat ik gedownload had die ik ook moest mounten met Daemon Tools enzo, en er wel kans is dat er een virus ofzo in zat..) ik ben het nu zodanig beu dat ik van plan ben windows 10 volledig opnieuw te installeren met mijn cd ( wat mij ook al niet lukt want ik weet niet hoe ik mijn ASUS MAXIMUS VIII via de bootmenu moeten laten booten via cd ipv harde schijf.. :( ).

Nu, ik wou eerst en vooral een systeemherstel proberen met behoud van mijn bestanden, maar ook dit lukt niet, hij stopt namelijk bij 35% (zie video in bijlage!!). Kan iemand mij AUB helpen/uitleggen waarom systeemherstel niet lukt en/of hoe ik windows10 opnieuw moet installeren via cd op ASUS MAXIMUS VIII ?

( ik zal hier wat foto's/video plaatsen in de volgende link -> https://we.tl/t-hp1JYDfq33 )

Alvast bedankt
 
je upload best geen afbeeldingen meer naar wetransfer ik stond er wat heuverig tegen over om deze op te halen ...je weet immers nooit !
het is je eerste bericht hier ooit … je kan tevens hier gewoon een afbeelding neer zetten …
je klikt daar voor op het A rechts boven ..vervolgens klik je op "image" (links naast het toevoegen van een filmpje )
je klikt verder op upload > en bladeren ….nadat je je keuze gemaakt heb klik je op send it to the server en op ok
vervolgens zie jij jouw afbeelding hier .. ( jij had meerdere dezelfde afbeeldingen vast gelegd )
) Ashampoo_Snap_vrijdag 7 september 2018_13h47m27s_005_.png
 
nu terug komende op je probleem …
je heb dus via systeemherstel aangegeven om deze pc te vernieuwen door deze opnieuw in te stellen maar hij houd ermee op bij 65%
wil jij de Asus cd gebruiken dien je dit te doen via de Asus herstel opties om deze dus naar de fabriekinstellingen te zetten …
daarom de vraag weet jij nog welke versie Windows 10 aanwezig was bij aankoop van dit systeem ...en welke versie er nu voorhanden is ….
*persoonlijk denk ik dat je beter bent indien je dus via het media creation tool jezelf een dvd of usb stick aanmaakt zodat je direckt de laatste versie verkrijgt ...je dient waarschijnlijk je laptop dan ook effe bedraad aan te koppelen zodat er de nodige drivers kunnen aangeleverd worden tijdens het herinstalleren .

indien je tijdens het opstarten de F8 toets inklikt kom je in een bootmenu waar je kunt aangeven om op te starten vanaf de cd/dvd drive of een ander opstart medium ..
dit staat vermeld op blz 79 van de handleiding
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan