windows 10 start niet meer na verjaardagsupdate

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Hoi Qtex, zoals je weet zit ik ook verveelt met een probleem nu. Dat 3 maal opstarten zonder door starten geeft me dit
IMG_20160808_201320597.jpg
Klik ik dan op F8 krijg ik dit.

IMG_20160808_201336674.jpg

Wat kan ik nu doen?
Bedankt op voorhand.
 
met de opties verkregen door de F8 toets in te drukken ben je niets ... je kan namelijk je systeem niet opnieuw instellen via de veilige modus met netwerkmogelijkheden.. **althans denk ik dit toch ! ( heb het zelf nooit moeten doen !)

**heb je geen opstart media !
er word je vermeld dat je dient op te starten vanaf een usb of een schijfje !
 
correctie je dient de nummer 5 te kiezen het is inderdaad mogelijk om ook in de veilige modus naar de optie te gaan " deze pc opnieuw instellen "
of zelfs terug te gaan naar de vorige versie !
Ashampoo_Snap_2016.08.08_20h53m40s_013_.jpg
 
ik ben hier vandaag bezig met een een te kleine schijf van 30Gb welke voorzien was van de Windows 10 te upgraden naar de laatste build 14393.10 .
aangezien deze tijden het upgraden aangaf dat er te weinig ruimte was heb ik in plaats van een schijfopruiming te starten er een lege USB stick aangesloten welke geformateerd werd naar NFTS .
de upgrade is dankzij het media creation tool opgestart geworden en deze zit nu op 40% met het installeren van de updates..
*de manier beschreven in de link hier boven werd dus toegepast .
 
eindelijk kan ik bevestigen dat het installeren (upgraden ) naar de Windows 10 build14393.10 op een schijfje van 30Gb gelukt is ...met het aansluiten van een lege naar NTFS geformateerde usb stick die dan tijdelijk dienst doet als tijdelijke opslag ...
eerder dacht ik dat deze dan ook de Windows.old map zou krijgen nadat de upgrade voltrokken was maar dit is dus niet zo ....de Windows.old map komt evenzeer op de C te staan en bijgevolg dien je schijfopruiming te starten om deze te verwijderen ...
*ik heb van de gehele procedure een filmpje gemaakt ...
eerste deel ..
[video=youtube;7X-oH1iWpOQ]https://www.youtube.com/watch?v=7X-oH1iWpOQ&feature=youtu.be[/video]

tweede deel

** deze upgrade duurde in het totaal 4 uur en het filmpje heb ik dus ferm ingekort ...
 
Laatst bewerkt:
Ik dien dus een 32 GB USB stick aan te schaffen en heel veel geduld uit oefenen en heel veel geluk. Waarom steken ze daar niet gewoon 64 GB in, dan heb je zoveel geen problemen met het updaten.
 
indien je kunt opstarten vanaf de dvd of usb stick dan kun je ook kiezen om je huidige 32gb schijf leeg te maken zodat dit een niet toegewezenruimte word ...
eenmaal dat de niet toegewezenruimte verkregen is kun je gewoon op doorgaan klikken en een geheel verse installatie doen van de Windows 10 jazeker kun je rechtstreeks de build versie 14393.10 ook installeren en je hoeft geen licentie in te geven ...deze stap sla je over !

wil jij gaan upgraden inplaats van een geheel verse instal te doen dan dien je inderdaad een usb stick aan te kopen die groot genoeg is om als tijdelijke opslag dienst te kunnen doen ...aangezien ik nog nergens een usb stick gezien heb van 20gb dien je er eentje van 32gb aan te kopen .
 
de vraag die ik u al eerder heb gesteld kun jij opstarten van af een dvd of usb stick ...
indien zo dan dien je na het ingeven van de taal/land instelling verder te klikken op " installeren " en vervolgens de geavanceerde installatie te starten waar jij dus verder kan naar de geavanceerde station modus om vervolgens je huidige schijf indeling geheel te verwijderen dit word dan een niet toegewezenruimte .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan