Status
Niet open voor verdere reacties.
Geachte heer, mevrouw,

Ik wilde graag het volgende probleem voorleggen.
Na een upgrade Windows 10 op 13 april 2017 werkte het toetsenbord van mijn Laptop (Asus) niet meer. De toetsenbordinstellingen zijn correct en ook het indrukken van de numlock toets gaf geen oplossing.
Alle systeemherstelpunten falen
In Apparaatbeheer staat een driehoek met een geel uitroepteken voor het “Toetsenbord” De tab eigenschappen geeft aan de tekst “Kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn (Code 19)”
Is er wellicht een oplossing voor dit probleem bekend.
Graag hoor ik
Met vriendelijke groet,
Gerard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vermeld dan eens de volledige gegevens van deze Asus ... zodat er naar de juiste driver kan gezocht worden ....
dat de systeemherstelpunten falen kan zijn dat er wellicht geen meer aanwezig zijn of dat systeemherstel uit staat ..op sommige systemen gebeurt dit namelijk bij een upgrade naar een nieuwe build.
 
Dan ga je naar deze siteASUS Belgi"e daar zoek je naar je toestel en moet je biosutilities binnen halen. Dat is bij mijn Asus na een omschakeling van Windows naar android en terug naar Windows ook nodig geweest. Daar steekt heel veel in, mijn micro SD kaartje werd ook niet meer herkend en mijn geluid werkte ook niet meer. Maar na deze update te hebben uitgevoerd en heropstarten daarna werkte alles terug naar behoren.
 
vermeld dan eens de volledige gegevens van deze Asus ... zodat er naar de juiste driver kan gezocht worden ....
dat de systeemherstelpunten falen kan zijn dat er wellicht geen meer aanwezig zijn of dat systeemherstel uit staat ..op sommige systemen gebeurt dit namelijk bij een upgrade naar een nieuwe build.
Bij mijn Asus netbookje staat dit standaard uit. Ik mag dit niet aanzetten omdat mijn kleine eMMC anders binnen de kortste keren over vol staat.
 
Beste Qtex,


Bedankt voor je bericht.
Ik had diverse systeemherstelpunten echter geen van alle werkten. Ook systeemherstel was ingeschakeld. Ik ben van mening dat deze fout niet met het Bios te maken heeft. Ook ga ik daar zeker niets in veranderen.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ook een herinstallatie van \windows 10 deze fout niet oplost. Het toetsenbord werkt ook dan totaal niet. Wellicht dan maar formatteren en een schone Windows installatie doen maar dan wel Windows 7. Ik waag me niet meer aan Windows 10 zolang dit soort fouten optreden en er geen oplossing beschikbaar is.Dit betekent wel dat ik al mijn zorgvuldig geinstalleerde programma's kwijt ben en ook veel tijd om alles weer in orde te maken


Graag hoor ik als er een bruikbare oplossing voorhanden is.
Met vriendelijke groet,
Gerard Uffing
 
Het klinkt misschien heel simpel maar waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd ( zie afbeelding )
Code 19 zegt niet zo veel, dat betekend dat voor een apparaat ( in dit geval het toetsenbord ) meer dan één service is gedefinieerd voor een apparaat, er is een fout opgetreden bij het openen van de sleutel of naam van het stuurprogramma kan niet worden verkregen uit de sleutel.

monteur-61.png



Wat je ook eens kunt proberen is om het keyboard te verwijderen uit apparaatbeheer en daarna opnieuw opstarten. Hier bedoel ik dus installatie ongedaan maken. Waarschijnlijk staat dit bij muizen en andere aanwijsapparaten.
Na het opnieuw booten zou Windows het keyboard opnieuw moeten installeren met de aanwezige drivers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan