Windows 7 atipcie.sys probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb sinds gister een probleem met mijn computer.

Als ik mijn pc nu opstart ziet alles er goed uit. Maar eigenlijk als ik applicaties wil openen en dergelijken, loopt alles vast.

Ik heb veilige modus ookal geprobeert maar dat werkt niet. Hij stop met het laden van de windows files bij atipcie.sys

Ook heb ik meerdere malen mijn HDD getest op fouten. Geen fouten zijn gevonden.

Heeft iemand de oplossing?
 
type in het zoekvenster bij start eens " cmd " (zonder haakjes ..)
rechts klik op " cmd.exe " en kies uitvoeren als administrator ..
hier bij start er een dos scherm op , en hier typ je " sfc/ scannow "( zonder haakjes ) en klik je op enter.
hierbij start de sfc/ scannow op en je systeem bestanden worden nagekeken ...
indien je de melding krijgt dat er hersteldt dient te worden , maar dat dit herstel een reboot nodig heeft dan geef je toestemming daar voor ..
indien er gevraagt wordt om de windows cd te plaatsen , dan doe je dit ook ..
gebruik de pc niet tijdens de sfc/ scannow
 
type in het zoekvenster bij start eens " cmd " (zonder haakjes ..)
rechts klik op " cmd.exe " en kies uitvoeren als administrator ..
hier bij start er een dos scherm op , en hier typ je " sfc/ scannow "( zonder haakjes ) en klik je op enter.
hierbij start de sfc/ scannow op en je systeem bestanden worden nagekeken ...
indien je de melding krijgt dat er hersteldt dient te worden , maar dat dit herstel een reboot nodig heeft dan geef je toestemming daar voor ..
indien er gevraagt wordt om de windows cd te plaatsen , dan doe je dit ook ..
gebruik de pc niet tijdens de sfc/ scannow

Hey, bedankt voor je snelle reactie. Maar zodra ik ook maar 1 applicatie open ook CMD.exe loopt hij vast
 
atipcie.sys is een externe driver welke je niet ga kunnen oplossen met Windows System File checker. Deze corrigeerd enkel zen eigen systeem bestanden. atipcie.sys is zoals de naam al doet vermoeden een driver van je ATI grafische kaart. Het beste is om je ATI software/drivers eerst te verwijderen en daarna de nieuwste drivers/software van je grafische kaart te installeren.
Nu anders bekeken is het misschien ook niet slecht om SFC uit te voeren daar er wel een reden moet zijn waarom die driver corrupt is geraakt. Misschien zijn er nog andere drivers en systeem bestanden beschadigd.

Aanvulling: het kan ook best zijn dat je grafische kaart defect is.
 
Het lijkt er op dat als de besturing opgestart is en je daarna iets wilt gaan doen er geheugen te weinig is om taken uit te voeren.
Het kan ook zijn dat je besmet bent met iets dat nagenoeg alle systeembronnen in beslag neemt. Kijk daarom eens wat er allemaal opstart tijdens het booten.

Krijg je meldingen als de boel vast loopt ? Of bevriest alleen het scherm.
 
Ik kan wel dingen uitvoeren, als ik een applicatie opstart duurt het heel lang voordat ik iets te zien krijg, en als er iets in beeld komt loopt het vast.

Ik heb 8GB RAM, en dit is allemaal begonnen nadat ATI met een nieuwe driver update kwam aanzetten gister
 
dat het hier over een externe driver ging , vermoede ik al ...
en wellicht heeft de ts een nieuwe driver geinstalleerd zonder eerst de andere te verwijderen ... daarom dit vast lopen .!
indien de ts in de mogenlijkheid is dan zou hij zowel de nieuwe als de oude moeten verwijderen , maar het probleem ligt er in dat zijn systeem bevriest (vastloopt ) bij het minste wat hij ook probeerdt...

betreft het een merk pc raad ik persoonlijk aan om de recovery te gebruiken ...en naar de fabrieks instellingen terug te zetten ....
welliswaar dat je alles kwijt geraakt wat er nu opgezet werd ...
 
Ik kan wel dingen uitvoeren, als ik een applicatie opstart duurt het heel lang voordat ik iets te zien krijg, en als er iets in beeld komt loopt het vast.

Ik heb 8GB RAM, en dit is allemaal begonnen nadat ATI met een nieuwe driver update kwam aanzetten gister

Voilla, je vermeld hier zelf al de oorzaak van je probleem. Driver verwijderen indien mogelijk en herinstalleren. Desnoods terug met de laatste versie (full clean install). Indien probleem blijft, vorige versie proberen indien beschikbaar.
 
Ik wou het probleem proberen op te lossen zonder enkele bestanden te verliezen, aangezien ik geen recente backup heb van de bestanden op mijn computer.

En ik ben aan het proberen een Recovery disc te maken, maar via mijn laptop krijg ik een 32 Bits disc, die werkt natuurlijk niet op een 64bits systeem. Ik had een 64 Bits recovery disc gedownload vanaf deze website, maar die blijkt hij dus niet te zien tijdens het opstarten
 
dat je aangeeft via de laptop een 32 bit recovery disk te verkrijgen ... en dat je deze dus niet kunt gebruiken omwille je een 64bit nodig heb , laat me vermoeden dat je er een andere OS heb geinstalleerd !
dat de orginele een 32 bit versie was ..
 
Nee nee. Ik bedoel ik heb een laptop, en op mijn pc is het probleem aan de gang.
Via mijn laptop 32 bits had ik een recovery gemaakt, maarja die werkt dus niet op mijn 64 bits computer.

Ik heb nu een 64bits recovery cd en ga nu eerst de cmd commands uitvoeren die hierboven staan
 
De CMD commando's leveren niks op en ook de recovery CD help voor geen meter.

Ik kies wel voor alles eraf. Gelukkig heb ik 2 Hdd's 1 staat windows op en nog wat andere zooi, en op me 2e staat alle belangerijke spullen.
Die haal ik er gewoon uit na de installatie plug ik die weer in en werkt alles weer
 
IK heb het commando uitgevoerd en dan krijg ik na enkele minuten terug :"Windows Resource Protection could not perform the requested operation"

En :"Windows Resource Protection could not start the repair service"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan