Windows 7 atipcie.sys probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb sinds gister een probleem met mijn computer.

Als ik mijn pc nu opstart ziet alles er goed uit. Maar eigenlijk als ik applicaties wil openen en dergelijken, loopt alles vast.

Ik heb veilige modus ookal geprobeert maar dat werkt niet. Hij stop met het laden van de windows files bij atipcie.sys

Ook heb ik meerdere malen mijn HDD getest op fouten. Geen fouten zijn gevonden.

Heeft iemand de oplossing?
 
Er gebeuren n.l. dingen die niet echt gebruikelijk zijn zoals de systeemherstelpunten die verdwenen zijn en het niet correct starten in veilige modus en het niet kunnen installeren van de juiste driver.

Je hebt niet veel te verliezen, ik weet niet zeker of dit de oplossing is maar je kunt het proberen om atipcie.sys te verwijderen als dat lukt. Het lijkt me dat dit bestand in gebruik is. Misschien dat het met Unlocker lukt. Daarna een reboot en kijken wat er gebeurd.
 
terug komende op je vraag ""Zou het werken als ik de file atipcie.sys verwijder van de hardeschijf?
En dan de computer opstarten zonder dat bestand? "" je zou deze van uit het register moeten verwijderen ...maar waar deze zich bevind !!!!

ben effe aan het zoeken geweest en wat me opviel is dat er meerderen keren vermeld werd dat dit een virus is die er voor zorgt dat je systeem niet behoorlijk kan werken , meer zelfs er worden zonder dat je er weet van heb persoonlijke gegevens door gestuurdt ....

ik raad met drang aan om op een andere pc ...je inlog gegevens te verranderen ...ook je bank rekening in het oog te houden indien je aan pc banking doet ..dan doe je er goed aan om de bank instelling te verwittigen dat er geen stortingen mogen gebeuren zonder je mede weten..

de getroffene pc ga je eerst formateren en nadien herinstalleren
 
Ja, dat kan ook. Niet iedereen heeft dit als mogelijkheid natuurlijk. Probeer eens, ik ben benieuwd of daarna de standaard windows videodrivers geladen worden. Schrik niet, de resolutie en zo zullen totaal anders zijn.
 
terug komende op je vraag ""Zou het werken als ik de file atipcie.sys verwijder van de hardeschijf?
En dan de computer opstarten zonder dat bestand? "" je zou deze van uit het register moeten verwijderen ...maar waar deze zich bevind !!!!

ben effe aan het zoeken geweest en wat me opviel is dat er meerderen keren vermeld werd dat dit een virus is die er voor zorgt dat je systeem niet behoorlijk kan werken , meer zelfs er worden zonder dat je er weet van heb persoonlijke gegevens door gestuurdt ....

ik raad met drang aan om op een andere pc ...je inlog gegevens te verranderen ...ook je bank rekening in het oog te houden indien je aan pc banking doet ..dan doe je er goed aan om de bank instelling te verwittigen dat er geen stortingen mogen gebeuren zonder je mede weten..

de getroffene pc ga je eerst formateren en nadien herinstalleren

Ik denk namelijk ook aan de virus via een fake AMD of ATI melding om iets te updaten.
 
terug komende op je vraag ""Zou het werken als ik de file atipcie.sys verwijder van de hardeschijf?
En dan de computer opstarten zonder dat bestand? "" je zou deze van uit het register moeten verwijderen ...maar waar deze zich bevind !!!!

ben effe aan het zoeken geweest en wat me opviel is dat er meerderen keren vermeld werd dat dit een virus is die er voor zorgt dat je systeem niet behoorlijk kan werken , meer zelfs er worden zonder dat je er weet van heb persoonlijke gegevens door gestuurdt ....

ik raad met drang aan om op een andere pc ...je inlog gegevens te verranderen ...ook je bank rekening in het oog te houden indien je aan pc banking doet ..dan doe je er goed aan om de bank instelling te verwittigen dat er geen stortingen mogen gebeuren zonder je mede weten..

de getroffene pc ga je eerst formateren en nadien herinstalleren

Ik weet wat ik download, maar dit probleem is tevoorschijn gekomen. Nadat ik de driver gedeinstalleerd had, en vervolgens opnieuw geinstalleerd heb. Hier is dus iets fout gegaan. En daardoor kan het systeem niet opstarten.

En kwa internetbankieren kan er niet zoveel mis gaan. Aangezien Rabobank met random generated codes werkt om in te loggen.

En het klopt dat dit een veel voorkomend probleem is, ik heb ook al enkele resultaten gevonden op internet maar geen enkele oplossingen voor mij.
 
Nu zeg je wel wat geks


Met een update hoef je nooit eerst alles te verwijderen.

Nou, Ik had de driver dus geinstalleerd maar met de installatie kreeg ik een fout ATI VideoDecoder was niet succesvol geinstalleerd volgensmij.(kan ook andere naam hebben)
Ik had dus de driver gedeinstalleerd en vervolgens opnieuw geinstalleerd. En sindsdien is deze fout.
En hij was gewoon van de AMD website
 
Haal je videokaart er eens uit en boot met de onboard kaart. Wat gebeurd er dan ?

Deinstalleer en verwijder alles van ATI en installeer de kaart daarna eens opnieuw
 
Wat mij opvalt dat tijdens de installatie van de drivers er een error tevoorschijn komt, AMD Acceleration Video Transcoding kan niet worden geinstalleerd. Ik denk dat dit het hele probleem had veroorzaakt. Maar nu moet ik nog uitvinden hoe ik het wel kan installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan