Windows 7 BSOD bij aansluiten externe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanos

Member
Geachte Forumleden,
Als ik mijn externe HD van Western Digital aansluit aan pc met Windows 7krijg ik steeds een BSOD. Echter, sluit ik de HD aan de laptop (ook windows 7) werkt deze perfect.
Weet hier soms iemand de oorzaak van ?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
zou het niet kunnen zijn dat het probleem zit in de usb aansluiting op de desktop !

stefanos

Member
Dat ik daar nog niet aan gedacht heb.........de poort die ik gebruik is een usb3. Nu geprobeerd op een usb2, en jawel hoor, geen probleem meer !
Hartelijk dank qtex !!

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
andersom wel dus ..dan werkt de usb3 aan de snelheid van de usb2.
*er is geen ramp gebeurt ..je verschoot er denkelijk wel van ..

stefanos

Member
Ha, daar zat de denkfout. En dat "verschieten" dat valt wel mee hoor, ik verschiet nergens meer van.

DDragon80

Beheerder
Forumleiding
Admin
Men kan USB 2 apparaten wel aansluiten op een USB 3 poort. Als dit een BSOD geeft, gaat dit een andere oorzaak hebben. Driver probleem waarschijnlijk.

stefanos

Member
Ga eens aan de slag om de drivers te updaten. Heb er het laatste jaar (of langer) niets meer aan gedaan wegens "geen tijd"......

Skippy

Beheerder
Forumleiding
Admin
Kan ook zijn dat de usb 3 connector op het moederbord defect is en een kortsluiting veroorzaakt zodra je er een usb stekker in steekt. Of inderdaad een driver probleempje want een usb 2 apparaat moet gewoon goed werken op een usb 3 connector.

Merel

Member
Beste Stephanos, Bedankt om ons iets te laten weten als er een verkaring wordt gevonden ?
Ik heb al gemerkt dat usb problemen soms complexer dan men zich voorstelt. Daarom graag je feedback. Bedankt.

Ik ga volledig akkoord met #8. Een tooltje dat wellicht nog een spoor kan geven : http://www.resplendence.com/whocrashed_os.htm

stefanos

Member
Het heeft even geduurd, maar de pc werkt weer naar behoren. Het is opgelost door de drivers bij te werken. Nogmaals iedereen hartelijk dank voor de welwillende medewerking !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan