Windows 8.1 via een WinPE op een USB stick zetten ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ik heb het Windows8.1 Deployment and Imaging Tools Environment opgehaald en geinstalleerd .
ik heb ook al de opdracht gegeven om de amd64 files / bestanden te kopieeren ...ook dit is dus gelukt .
maar ik ondervind een probleem bij het ingeven van de volgende opdracht ...
de opdracht die ik ingeef is deze na de c:WinPE_AMD64> C:\WinPE_amd64>MakeWinPEMedia /UFD C:\WinPE_amd64 N:
de letter N is hier dus mijn usb stick
deze is met de bedoeling om dan aan te vangen met de bewerking om de stick aan te maken ..
maar deze opdracht word dus niet aanvaard ..
en ik krijg de melding dat de " C:\WinPE_amd64 " is not recognized as an internal or external command operable program or batch file .
*mijn vraag is : wat doe ik hier fout !

Ashampoo_Snap_2014.03.13_16h14m04s_005_.jpg
 
dat gaat dus niet en krijg weer de eerdere foutmelding terug te zien als in het begin !
ik ga het Deployment tool kit eens verwijderen en na een herstart deze opnieuw installeren ...om van voor af aan te beginnen ..
lukt het dan nog steeds niet geef ik me gewonnen ..ben er al 3 dagen mee bezig en dacht om hulp in te roepen ...blijkbaar is dit nog niet zo simpel !
 
gisterenavond opeens een zwart scherm gekregen en nee het was dus geen Dos venster ...
moest de pc geforceerd herstarten vanaf de avg rescue disk omdat ik dus vermoede dat malware er de oorzaak van was !
wel deze heeft de scan juist afgesloten om 8.15uur deze morgen ..en ik kreeg de melding dat er géén besmetting gevonden werd ..
ok dan maar de pc herstart en wat bleek nu deed alles het weer ...
met deze laat ik nu weten dat ik stop met het experimenteren wat betreft het verkrijgen van een WinPE op een USB stick ...
bezat ik een 2de pc dan ging ik er mee verder maar dit is dus niet zo !
ik heb er maar 1tje en hier doe ik dan ook alles mee .


**mag afgesloten worden !
 
Moet het begincommando niet volgende zijn? Spatie na WinPE_amd64 en op het einde een \
C:\WinPE_amd64 >MakeWinPEMedia /UFD C:\WinPE_amd64 N:\

Om iets naar een ander station te schijven of naar een ander station te gaan volstaat alleen de drive letter en de dubbele punt. In dit geval dus N:
 
gisterenavond opeens een zwart scherm gekregen en nee het was dus geen Dos venster ...
moest de pc geforceerd herstarten vanaf de avg rescue disk omdat ik dus vermoede dat malware er de oorzaak van was !
wel deze heeft de scan juist afgesloten om 8.15uur deze morgen ..en ik kreeg de melding dat er géén besmetting gevonden werd ..
ok dan maar de pc herstart en wat bleek nu deed alles het weer ...
met deze laat ik nu weten dat ik stop met het experimenteren wat betreft het verkrijgen van een WinPE op een USB stick ...
bezat ik een 2de pc dan ging ik er mee verder maar dit is dus niet zo !
ik heb er maar 1tje en hier doe ik dan ook alles mee .


**mag afgesloten worden !

Dat is wel vreemd. Zoiets zou met deze dos opdrachten niet moeten kunnen gebeuren.

Kijk wel altijd uit met de DEL opdracht want deze is definitief. Ook overschijven van data naar belangrijk mappen kan desastreuze gevolgen hebben.
Wat jij nu gedaan heb is uitpakken / kopieren naar een map op de C schijf en de inhoud hiervan uitpakken of installeren naar een N station / USB stick.

Ik zet hier een paar vraagtekens waarom hierdoor de PC kuren gaat vertonen. Dit zal een andere reden gehad hebben of misschien toeval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan