Windows 8.1 zal gratis zijn voor wie al windows 8 gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Windows 8.1 zal gratis zijn voor de huidige Windows 8-gebruikers, maar mensen die een oudere versie van Windows op hun pc hebben staan, zullen moeten betalen voor de nieuwe versie. Zo op het eerste oog lijkt er weinig verschil te zijn met de prijzen die Microsoft in eerste instantie vroeg voor Windows 8. Voor Windows 8.1 zul je 119,99 euro moeten neerleggen, terwijl Windows 8.1 Pro uitkomt op 279,99 euro.

Microsoft gaf meteen ook meer informatie vrij voor mensen die de aanstaande update willen installeren.

Wie rechtstreeks overstapt van Windows 8 naar Windows 8.1 hoeft niets opnieuw te installeren. Wie de previewversie van Windows 8.1 heeft geïnstalleerd, zal zijn software (apps + desktopprogramma’s) opnieuw moeten installeren bij de overstap, al blijven bestanden ongewijzigd.

Microsoft zegt nu echter ook dat Windows 7 die overstappen naar Windows 8.1 hun desktopsoftware opnieuw zullen moeten installeren, inclusief Microsoft Office. Het raadt eigenaren van toestellen met Windows XP of Vista af om over te stappen, omdat Windows 8.1 niet is ontworpen voor installatie op deze toestellen.

bron
 
Beste is dat je nu de windows 8 koopt, dan heb je de update naar windows 8.1 er na gratis.
 
Beste is dat je nu de windows 8 koopt, dan heb je de update naar windows 8.1 er na gratis.

ik wil zelfs de update niet naar versie 8.1 ( en zal deze als die aangeboden word ook verbergen )
 
omdat ik nu de windows8 gebruik met het startmenu classic shel en indien ik de update doe naar windows8.1 ik dan verplicht word om het startmenu van de windows8.1 te gebruiken ...
deze aanpassing hebben ze dus gedaan en ik vermoed dus dat je de classic shel start menu niet verder kan gebruiken ...
***dit is dus enkel een vermoeden !
 
omdat ik nu de windows8 gebruik met het startmenu classic shel en indien ik de update doe naar windows8.1 ik dan verplicht word om het startmenu van de windows8.1 te gebruiken ...
deze aanpassing hebben ze dus gedaan en ik vermoed dus dat je de classic shel start menu niet verder kan gebruiken ...
***dit is dus enkel een vermoeden !

Er zal wel vlug een update voor uitkomen, ik laat het u dan weten als het zo ver is.
 
Met de Preview van 8.1 lukt het wel om de Classic Shell te installeren.
Het startmenu wat ik hier in de preview heb van Windows 8.1 is niet wat ik graag zou willen en daarom gebruik ik hier ook gewoon een alternatief voor het oude startmenu zoals we gewend waren voor Windows 7 en lager.
Eigenlijk is en blijft dit de beste manier van werken met een Windows pc en is het een grove fout van Microsoft om dit startmenu te laten verdwijnen uit Windows 8.

Maar misschien verander in van mening als alles weer terug is in de final release van de update naar 8.1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan