Windows 10 Windows C

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oplossing
TreeSize uitgeprobeerd en vastgesteld dat er veel GK gebruikt wordt aan foto's en filmpjes, nu gestart met opkuisen zo ben ik al weer aan 32,5 GB vrije ruimte.
Dank voor de info, daarmee sluiten wij dit probleem af
Heb je het gedaan ? anders is het voorbarig om te beweren dat het 'een beetje meer plaats' zal opleveren. Dat kan best indrukwekkend veel zijn !

Daarnaast kan je natuurlijk alles op OneDrive zetten wat je wil (voor zover je ruimte daar reikt) - maar dat is scenario 2 want dan ben je afhankelijk van internetverbinding op elk moment dat je die documenten wil gebruiken.

En hoe groot is die externe HDD ... ? Kan ook je C: ontlasten en die kan je altijd en overal meenemen en aanspreken.

Dat is inderdaad nog aan de schrale kant : minder dan 10 % van de totale schijf.
Heb je ook al gekeken :
  • welke apps/progs je niet meer gebruikt en kan desinstalleren ?
  • welke documenten, films, muziek e.d. je allemaal naar je externe HDD zou kunnen zetten ?

Goede morgen

Windows C raakt vol > 13 GB van 228 beschikbaar
hoe opruimen

dirk
Zie nergens welke hardware er wordt gebruikt (Speccy weblink hier plaatsen?) en je hebt een externe schijf, hoe groot is die en hoe groot is de interne en wat staat daar allemaal op waardoor die zo vol staat?
Screenshot van een uitgeklapte Treesize kan helpen.

heb in de laptop van mijn vrouw ook een ssd gestopt van 500GB hier in mijn desktop zit er ene van 1Tb + 1TB harde schijf en dan nog eens twee externe schijven van 1 TB...
eens overwegen om een docking station te kopen bvb bij conrad?? kost echt niet zoveel. dan een harde schijf (die ik van het containerpark heb gehaald!!?,) erin van 1 TB en je bent vertrokken! ik gebruik enkel de ssd als opstart, op de andere schijf (d) staan mijn programma's op. en de externe schijven dienen voor de backups en de setups van de programma's. misschien ben je daarmee beetje geholpen! veel succes!

Een harde schijf insteken in een docking station ?
Wat is volgens jou een docking station ? Dat is een hub voor bekabelingen ...

Ik denk dat je een USB-hub bedoeld, een unit waar je meerdere schijven kan aanhangen en dan met 1 kabel naar je laptop gaan ... is het dat ?

TreeSize uitgeprobeerd en vastgesteld dat er veel GK gebruikt wordt aan foto's en filmpjes, nu gestart met opkuisen zo ben ik al weer aan 32,5 GB vrije ruimte.
Dank voor de info, daarmee sluiten wij dit probleem af

Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan