Status
Niet open voor verdere reacties.
ik probeer een programma te installeren, Homeplanner van Ikea, en als het wil beginnen te installeren krijg ik dit: " Kan geen toegang krijgen tot de Windows Installer-sevice. Dit kan optreden als de Windows Installer onjuist is geïnstalleerd. Neem contact op met het ondersteunend personeel voor hulp." Ik heb nu de Windows Installer opnieuw geïnstalleerd en nog steeds krijg ik dit!
Nu vraag ik gewoon : heeeeeeelp
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat is idd een hele boterham, ik ga er nu nog niet beginnen maar dat wordt waarschijnlijk iets voor deze avond, ik hou je op de hoogte!
 
Gewoon uit nieuwsgierigheid geprobeerd, dit is het resultaat:

IKEAHomePlanner_NL.exe is geen geldige Win32-toepassing

Wat dan wel?

grtz.wivy
 
Gewoon uit nieuwsgierigheid geprobeerd, dit is het resultaat:

IKEAHomePlanner_NL.exe is geen geldige Win32-toepassing

Wat dan wel?

grtz.wivy

ook weer een goede vraag, maar het programma werkt op de pc van mijn dochter, ook onder Win XP! Ondertussen ben ik er nog niet toe gekomen om de raad van Pluis op te volgen..... allez nog niet helemaal. Ik heb het eerste deel van de link geprobeert en daar vind ik zelfs niets terug van "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\MSIServer" in het register, terwijl het programma toch op mijn c schijf staat onder system 32 en voor het tweede deel van de link heb ik iets meer tijd nodig...
 
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servi ces\MSIServer" staat in het register,
en komt overeen.
windows installer terug installeren krijg ik dat op de pc een nieuwere versie is..
 
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servi ces\MSIServer" staat in het register,
en komt overeen.
windows installer terug installeren krijg ik dat op de pc een nieuwere versie is..

Dat betekent dat hij dus reeds geinstalleerd is.
Zelfde versie of recenter geven beide dezelfde melding.

RichKE , heb je inmiddels progressie kunnen maken met de aangereikte tips?
 
De meest recente installer is versie 4.5
Voor xp
For Windows XP Service Pack 2 and Windows XP Service Pack 3 (32-bit platforms):
x86 Platform: WindowsXP-KB942288-v3-x86.exe
Download dus deze update eens.
 
Het lijkt erop dat de Windows Installer-service niet meer goed is aangemeld bij het besturingssysteem en daardoor niet correct kan worden opgeroepen. Probeer daarom Windows Installer te ‘deregistreren’ bij Windows en vervolgens opnieuw te registreren. Open daartoe het menu Start en kies Uitvoeren. In het invoervak typt u de volgende opdracht: Msiexec /unreg. Druk op Enter. Hierna kiest u wederom voor Start / Uitvoeren en typt u Msiexec /regserver. Druk wederom op Enter. De service is weer geregistreerd. Start Windows opnieuw en controleer of het probleem is opgelost.

Wat is het adres van Ikea Homeplanner, dan kijk ik op XP of dit bij mij werkt. Ik kan dit zo snel even niet vinden op de Ikea website.
 
Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar bij mij schiet er een scanner in de stress van dit bestand. Zo gek zal Ikea toch niet zijn. Ik ga dit verder uitzoeken.

4404-ikea.jpg
 
Kijk hier eens voor de homeplanner, Pluis, want ik kan me niet indenken dat er één of ander misbaksel in deze site zit....
 
Gewoon uit nieuwsgierigheid geprobeerd, dit is het resultaat:

IKEAHomePlanner_NL.exe is geen geldige Win32-toepassing

Wat dan wel?

grtz.wivy


RichKE, nickie en wivy, allen met dezelfde fout bij de homeplanner.
Toevallig ook allen in XP?
Ik vraag dit omdat het hier met vista wel werkt.
Ik ga eens kijken wat het doet in mijn oude xp SP die nu op mijn pc staat.

Op een oude xp installeert het perfect.
Zal met updates te maken hebben misschien.
De update van mijn vorige post nagekeken of je die hebt?
kijk ook eens in configuratiescherm/systeembeheer/services of de windows installer service op handmatig staat.
Zo staat die standaard.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan