Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo ,

Ik heb hier iemand die niet wil wijken van xp.
Maar......hij heeft onlangs een blunder van formaat gemaakt in een poging om zijn c:/schijf te vergroten.
Met een software programma om uw schijven te vergroten of te verkleinen wilde hij nl.zijn d: schijf aan zijn c:\ schijf koppelen.
Dat is email dan ook nog gelukt......maar nu kan hij windows niet meer opstarten omdat windows geen enkel profiel meer vindt.
Deze computer staat hier nu bij mij en ik moet dit proberen goed te krijgen zonder gegevensverlies ?
Wanneer ik zijn computer opstart in de veilige modus start deze wel op met het juiste profiel en zie ik alles staan.
Ps.kan zo' n proces terug gedraaid worden , ik doel dan op het aansluiten van de d:/ schijf aan zijn ç:\ schijf of is er soms een dossier opdracht via de hersteconsole van xp?
Mvg. Erwtje911
 
indien jij weet welke software er gebruikt werd om de C te vergroten dan kun je met dezelfde software ook de bewerking weer ongedaan maken ..maar waarom dat deze nog steeds verder wilt met xp versta ik helemaal niet ..dit is vragen om problemen ook al heeft men een goede antivirus .
 
Zulke bewerking ongedaan maken is uitgesloten... Eens de partities aangepast zijn is het definitief.

Je kan eens proberen om een nieuw profiel aan te maken en daarmee in te loggen. Eventueel alle data dan manueel verhuizen.
 
Beste Qtex,

tja ....waarom ???
Goede vraag .....ik vermoed dat hij zo gewend is geraakt aan deze versie van windows dat hij er met geen stokslagen wil van wijken .
t zijn niet allemaal computerexperts ,he Qtex.
Hij wist mij wel te vertellen dat hij met deze pc niet meer het internet opgaat.
Hij gebruikt hem nog enkel voor zijn persoonlijke documenten in op te slaan .
Toch hartelijk dank voor uw inbreng hier op pc-tuts hoor ,Qtex.

mvg.erwtje911
 
Beste Ddragon80,

hartelijk dank voor uw tip in verband met het aanmaken van een extra profiel.
Dat is mij nog gelukt ook onder mijn naam dan .
Maar welke weg volg ik nu het best om alle data nu manueel te verhuizen ??

Mvg.Erwtje911
 
Hallo,

Je komt er wel in via de veilige modus zeg je en kan ook alle bestanden zien.
Dan staat dus ook de juiste boot van XP nog op de schijf.
Ik zou het eerst proberen met een bootmanager te installeren bv. EasyBCD of een bootmanager gebruiken van de Hiren's BootCD

Suc6
 
Beste Ddragon80,
Maar welke weg volg ik nu het best om alle data nu manueel te verhuizen ??

Maak best een profiel aan met de naam van de gebruiker. Je wilt niet eindigen in een situatie waar de eindgebruiker moet inloggen met de naam van de persoon die hem hersteld heeft neem ik aan.
Data manueel overzetten mag je letterlijk nemen. Je kan zen profielfolder zien, ik neem aan ook de inhoud dan. Copieer daarbij dan zen documenten, afbeeldingen, IE Favorieten, muziek, etc... naar de folders van het nieuwe (ingelogde) profiel.
 
Hallo,

Je komt er wel in via de veilige modus zeg je en kan ook alle bestanden zien.
Dan staat dus ook de juiste boot van XP nog op de schijf.
Ik zou het eerst proberen met een bootmanager te installeren bv. EasyBCD of een bootmanager gebruiken van de Hiren's BootCD

Suc6

Waarom zou je gaan knoeien met een bootmanager als je Windows nog corect opstart? Dit is om missersie vragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan