Status
Niet open voor verdere reacties.
Wanneer de pc opgestart word naar windows 8 krijg ik het eerste blad. Wanneer ik met de muis op het scherm klik komt de naam van de gebruiker en het e-mail te voorschijn. Ook een vakje om het ww in te vullen.
Wanneer dit gebeurt is komt volgende tekst te voorschijn:
U kunt zich niet bij uw pc aanmelden. Ga naar account.live.com om het probleem op te lossen of voer het meest recente ww in dat u op deze pc hebt geinstalleerd.
Het ww dat ingebracht word is correct. Hoe ik nu naar account...... kan gaan is mij een raadsel. Ik heb geen enkel punt waar ik dit kan doen. Links zie ik als ik klik welke internet providers er beschikbaar zijn en de mogelijkheid om de pc af te sluiten of her op te starten.
Hoe kan ik dit probleem oplossen. Voor dat de pc gisteren werd afgesloten was alles ok.
Alvast bedankt voor eventuele reacties
mvg-m-
 
windows 8 start niet op

windows 8 start niet op

ga via de pc welke je nu gebruikt naar hier
vink het vinkje aan welke jij denkt wat er voor u het beste is ..
volg dan de verdere stappen op ..
succes ermee.

Hallo
Bedankt voor de reactie maar ik denk dat dit niet de oplossing is.
Mijn ww die gebruikt word om de pc te openen is juist..Het betreft hier het ww van de gebruikers account om met windows 8 te kunnen werken.
Dus bij de start ziet je het eerste blad en na de klik de buste van een man of vrouw en een vakje waar het ww moet komen. En dan krijg je de tekst dat ik reeds vermelde. Hoe kan het dat het ww dat reeds tientallen keren gebruikt werd nu in eens niet meer erkent word. Zeer eigenaardig. Maar hoe kan ik de zaak terug opstarten ik vind geen enkele mogelijkheid.
 
Hallo qtex
Graag nog wat simpele toelichting.ik stuur dit bericht niet vanaf pc met windows 8. Wat het probleem betreft in simpele vraag is het volgende.
Wanneer ik de pc met windows8 wil opstarten door het ww in te brengen dan gaat dat niet. Er is dus geen probleem met inbrengen dit is 100 % juist. Hoe komt het dat het ww geweigerd word.we hebben het tientallen keren zonder problemen gebruikt. En opeens bij een nieuwe opstart word het geweigerd.
Maar bij vista kan men eventueel systeemherstel doen of iets anders.maar hier blijft de pc staan op het blad waar men de pc door middel van het ww kan opstarten.nu is de vraag hoe kan ik dit oplossen???
Mvg
 
je bedoeld dus het gebruikers w8woord om in te loggen .
dit verloopt standaard na 42 dagen en daar ligt het probleem dus dat je deze waarschuwing niet gezien heb of gewoon heb weggeklikt ..
waarom dit zo is ingesteld op de Windows8 -8.1 is om veiligheids redenen om te beletten dat een ander met je microsoft account via een andere pc kan inloggen op je account .
*nu om dit weer in orde te krijgen heb ik eerst een vraag aan u ... ben jij de enige gebruiker ?
indien er een andere gebruiker is kun je met zijn account inloggen en het w8woord tijdsduur aanpassen of uitzetten .

*is er geen andere gebruiker dan volg je deze onderstaande weg ...deze is niet gemakkelijk .



INLOGGEN indien je je Administrator wachtwoord niet meer kent ..Win8.1

Is er geen toegang tot het systeem meer omdat alle zelf aangemaakte administratoraccounts per ongeluk zijn verwijderd of omdat de wachtwoorden zijn vergeten?
Geen nood, Windows is standaard voorzien van een verborgen administratoraccount met de naam Administrator.

Dit account is als volgt buiten Windows om te activeren:

Start de computer op vanaf de Windows 8-DVD.

Start bij het eerste scherm de opdrachtprompt met de toetscombinatie SHIFT-F10.

Start de registereditor met het commando REGEDIT.

Selecteer in de menubalk van de registereditor de opties Bestand (File), Component laden (Load Hive) .

5. Selecteer de partitie van de Windows-installatie (de schijfletter wijkt af van die in Windows).

6. Open de map Windows\System32\config, selecteer het bestand SAM en klik op de knop Open. [/B]

7. Geef in het venster Component laden (Load Hive) de naam ADMIN op.

8. Navigeer naar de registersleutel HKLM\ADMIN\SAM\Domains\Accounts\Users\000001F4.

9. Dubbelklik op de registerwaarde F om deze te kunnen wijzigen.

10. Dubbelklik op de eerste waarde in de rij 0038 (8e rij) en wijzig (in de 2e kolom) de waarde 11 in
10 (of omgekeerd om het ingebouwde administratoraccount uit te schakelen).

11. Sluit de registereditor, herstart Windows en wijzig vanuit het toegevoegde account Administrator
het reeds aanwezige gebruikersaccount in een administratoraccount
(of maak een nieuw administratoraccount aan).

12. Tot slot kan het administratoraccount weer worden verborgen door in een opdrachtvenster met administrator
rechten het commando NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:NO in te geven (vervang
NO
door YES om deze weer zichtbaar te maken).


is dat gedaan dan ga je het volgende doen ..

Het lokaal wachtwoordbeleid aanpassen ..zodat je géén melding meer krijgt dat deze verloopt


het wachtwoordbeleid van je lokaal account moeten aanpassen ....
ga naar je configuratiescherm en klik op systeembeheer ..
dubbel klik op " Lokaal beveiligingsbeleid "
klik verder op " Accountbeleid."
je zou nu het " wachtwoordbeleid " vermeld moeten zien staan ( open deze )
je zie nu het " maximale wachtwoordduur " vermeld staan
( klik op deze regel en wijzig het getal naar 0 )
door dit getal in te stellen naar 0 geef je te kennen dat dit nooit verloopt...


*Ook kun je naar het account beleid gaan door secpol.msc in te geven in het uitvoer venster .

7384ec68ab-Ashampoo_Snap_2013.08.23_12h17m39s_002_.png

7386c72715-Ashampoo_Snap_2013.08.23_12h18m24s_003_.png

7389b82799-Ashampoo_Snap_2013.08.23_12h18m50s_004_.png

738d15524a-Ashampoo_Snap_2013.08.23_12h19m47s_005_.png

738f00bc65-Ashampoo_Snap_2013.08.23_12h20m16s_006_.png



21a8a57cb9-Ashampoo_Snap_2014.03.13_21h49m14s_002_.png
 
Volgens mij werkte je altijd met een lokale account van Windows 8, maar heb je dmv een bepaalde handeling je Windows 8 gekoppeld aan een Microsoft account. Heb je een mail adres bij microsoft (hotmail, live, ...), probeer dat wachtwoord dan even. Je login van Windows gebeurd dan nietmeer met die lokale account, maar met je Windows account en bijhorend wachtwoord.
 
windows8 start niet op

windows8 start niet op

Volgens mij werkte je altijd met een lokale account van Windows 8, maar heb je dmv een bepaalde handeling je Windows 8 gekoppeld aan een Microsoft account. Heb je een mail adres bij microsoft (hotmail, live, ...), probeer dat wachtwoord dan even. Je login van Windows gebeurd dan nietmeer met die lokale account, maar met je Windows account en bijhorend wachtwoord.

Hallo Otex en DDRAGON 80
Bedankt voor de info. Er is inderdaad een ww aan windows 8 gekoppelt en het is ww dat niet meer werkt. Er word ook gewezen in de cursus dat men een ww moet aanmaken bij windows 8. Anderzijds is er ook een microsoft account aangemaakt anders kan men sommige apps niet openen. maar wel met een ander ww en e-mail adres. er is maar EEN gebruiker. Hebben beide WW geprobeerd.
Een andere vraag welke ww verloopt na 42 dagen windows 8 en microsoft.
En hoe kan ik dit uitschakelen?
ALVAST BEDANKT
 
het w8woord dat standaard ingesteld is om na 42 dagen te verlopen is je account w8woord waarmee je je inlog op de Windows ....dit is dus niet het Microsoft account w8woord tenzij je enkel een Microsoft account gebruikt ..ik werk uitsluitend met een lokaal account .

hoe je dit kunt uitschakelen werd je eerder al mee gedeeld ..
je kunt ook opteren om Automatisch aangemeld te worden zoals dit vroeger was onder XP en Vista...
het voordeel hiervan is dat je dus je account ook beschermt met een w8woord maar het grootte nadeel hiervan is dat één ieder gewoon de pc kan opstarten ...
 
windows 8 kan niet opstarten

windows 8 kan niet opstarten

het w8woord dat standaard ingesteld is om na 42 dagen te verlopen is je account w8woord waarmee je je inlog op de Windows ....dit is dus niet het Microsoft account w8woord tenzij je enkel een Microsoft account gebruikt ..ik werk uitsluitend met een lokaal account .

hoe je dit kunt uitschakelen werd je eerder al mee gedeeld ..
je kunt ook opteren om Automatisch aangemeld te worden zoals dit vroeger was onder XP en Vista...
het voordeel hiervan is dat je dus je account ook beschermt met een w8woord maar het grootte nadeel hiervan is dat één ieder gewoon de pc kan opstarten ...

Er zal niet anders opzitten dan de pc binnen te geven om te herstellen.
Jammer maar toch bedankt-m-
 
was de Windows8 voorgeinstalleerd of heb je deze met een dvd zelf er op gezet !


probeer het volgende dan eens ...

Herstart dan de Computer met de shift toets ingedrukt...

U komt hierdoor in een keuze menu scherm met de opties ...
- Door gaan naar de windows 8 ( niet selecteren )
-Problemen Oplossen ( deze optie nemen we dan ook )
- PC uitzetten

Nadat u optie 2 geselecteerd heb “ Problemen Oplossen “
Krijg je ook hier weer een keuze menu te zien..met de volgende opties.
1- PC Vernieuwen ( met behoud van bestanden )
De optie “ Pc vernieuwen “ kan je nemen om de pc te herstellen maar ik ga nog een stap verder in deze beschrijving...
2- Fabrieksherstel ( kies je deze optie word alles gewist )
3- Geavanceerde Opties

Kies je voor optie 3 “ Geavanceerde opties “ Dan zie je weer een keuze menu ....

- Systeemherstel

-Herstellen vanaf een eerder gemaakte systeeminstallatiekopie...
(deze heb je dan ook eerder aangemaakt en bevind zich op een externe schijf ...
de externe schijf dient aangesloten te zijn , wil je deze optie gebruiken )

-Automatisch herstellen
(ook bij automatsch herstellen word er niets verwijderd van je systeem..)
***Tevens nemen we deze optie om de pc te herstellen .

-Opdrachtprompt
-Opstart instellingen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan