Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Sinds vorige week merk ik rechtsboven dicht bij de hoek van mijn LCD-beeldscherm een lichter onscherp wolkje. Vreemd genog het is in 3-D te zien en bevind zich achter de er voor liggende pixels.
Maak ik een Printscreen dan is er niets te zien, daarom heb ik er een macro-foto van gemaakt.
Het is onscherp, dus geen missing pixels (waar er een correctie-programma voor zou bestaan).

Het is niet erg en ook niet storend. ► Ik zou natuurlijk graag weten of dit misschien het begin van het einde is van mijn HP LP2065 scherm die nu al jaren goede diensten bewijst.

P1050016.jpg

Ik heb wat met het histogram gedaan om het contrast te overdrijven.
 
Ik heb een betere foto geplaatst. Noteer dat de reproduktie een opname is van 5 x 6 cm. Mijn fototoestel rechtsboven in macro. Dus je ziet de wolk ong. in het midden. Het heeft een diameter van 3 mm.
 
Waarschijnlijk een ledscherm ?

Ik denk dat het een led is die wat meer licht produceert dan de rest. Kan geen kwaad. Uiteraard kun je dit als storend ervaren.

Ik heb hier een dode pixel in mijn scherm waar ik ongemerkt de gehele dag naar zit te turen. Soms ben ik hem even kwijt en dat is dan ook weer irritant. Zielsblij ben ik als ik hem dan weer gevonden heb waarna het kort daarna weer irritant is dat hem zie.
 
Dat is identiek. Van garantie is bij mij zeker geen sprake meer. 't Is een excellent scherm met goede kleuren en geen kijkhoekproblemen.
Voor dode pixels heb ik ooit gelezen dat dit met een speciaal progje op te lossen was, maar hier zal dat niet werken.
Dus ik zal er maar naast kijken. Het is toch maar ver buiten het werk gedeelte.
 
Juist, zoiets is het niet waard om een nieuw beeldscherm aan te schaffen.

Het rotte is vaak wel dat als je weet dat het er is, je er ongemerkt op ga letten en dan kan het uiteindelijk wel een probleem worden.
 
Als ik ooit een nieuwe monitor koop, dan moet hoge resolutie zijn. Nu heb ik 1200 lijnen vertikaal en heb weinig last van zichtbare pixels. Ik zou graag meer hebben, vooral voor Office. Een volle staande A4 kunnen zien op ware grootte - of groter, is een must voor Office.
Voor 4K is mijn Pc'tje toch niet geschikt.
 
Ik kan dat met mijn monitor, maar dan geraken mijn draden in de war. Maar de belangrijkste reden is dat ik er te lui voor ben. Eén betere oplossing heb ik al gezien: een vierkant scherm. Het beeld kan zowel horizontaal of vertikaal gezet worden met zwarte banden boven en onder oftewel rechts en links. Kan de beeldkaart het aan, dan vol beeldscherm. Eiso was het. Dát is pas cool.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan