Windows 11 Word documenten opslaan

Het opslaan van documenten in Word staat standaard ingesteld op OneDrive.
Ik slaag er niet in om dit te wijzigen, om het even wat ik probeer, het pad vermeldt steeds OneDrive.
Hoe kan ik sommige documenten op mijn pc opslaan, zonder dat ze naar OneDrive gestuurd worden?

Is daar verschil tussen? instellen in de opties van Word zou ik denken, heb zelf Office2024 en daar gemakkelijk aan te passen.
Zo is het bij mij
1757955302128.png

Ik stel de vraag omdat er de voorbije weken her en der berichten verschenen dat MS in de toekomst (wanneer ?) de instellingen van hun cloudversies van de Office applicaties zou beperken en enkel nog opslag in hun eigen cloud zou toestaan, in One Drive dus...

Geen idee of ze daar al mee beginnen... Alleszins is er dan in dit geval al een nieuwe controverse over "lock-in" in de maak en kan de EU nog maar eens een proces opstarten.

Dat kan als je het laat aanstaan ook - zie de standaardbestandslocatie in de screenshot.

Dit vinkje slaat er enkel op dat bestanden die je opent vanuit de cloud en bewerkt, opnieuw worden opgeslagen in de cloud, zelfs als je standaardlocatie naar een lokale map verwijst.

Terug
Bovenaan