Opgelost Words documenten meer printen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een pc met Windows 10 Pro en sinds een paar dagen kan ik vanuit Words geen documenten meer printen.
Wie kan mij hiermee helpen?

Werner
 
Beschrijf je even meer in detail wat je bedoelt met 'kan geen doc printen' ? Foutmeldingen ? gedrag ?
Er kunnen 100 en één redenen zijn waarom een print er niet uitkomt ... je zult vooral de informatie moeten geven om ons toe te laten beetje zicht op een mogelijk probleem te krijgen ?

* gebeurt er nog iets op de printer bij printopdracht ?
* staat de printer online bij je beschikbare printers ?
* wanneer is het probleem ontstaan ? na Windows update ?
* type printer en merk ?
* al lang in gebruik en al lang op deze installatie van Windows en deze PC ?
* etc ....
 
De printer is online en hij voert de opdracht uit, maar er staat niets op het papier. Andere printopdrachten (niet via Word) worden wel geprint.
Ik heb de pc in oktober 2019 gekocht en heb in december nog via Word geprint. Nu blijken al mijn documenten verdwenen te zijn en nieuwe documenten worden niet geprint.
De printer is een Epson XP-455 gekocht in juni 2019.
 
Kijk eens na of je zwarte inkt nog goed is.
Afhankelijk van de printopdracht, wordt zwart genomen van de "zwarte inkt", of wordt het zwart samengesteld met kleuren.
Als je enkel zwart print, neemt die zwart. Als je kleur print, kan het dus zijn dat je zwarte kleur komt van je kleuren inkt.
 
Volgens Epson is dit een ouder model, niet meer verkrijgbaar : waar heb je dat gekocht ? reguliere winkel ?

1582729066182.png


maar zij bieden nog verdergaande ondersteuning... we zullen best eens nakijken welke driver je gebruikt :

1582729115190.png


Dat doe je het makkelijkst met het printen van een test pagina.

Open achtereenvolgens : Instellingen / Apparaten / Printers & Scanners.
Klik dan op de vermelding van de Epson rechts ... Kies voor Beheren
Kies Printereigenschappen
En de eerste vermelding is de testpagina.

Kijk na of daar de versie 2.60 of later staat.

Indien niet kijken we verder hoe de nieuwe printdriver te installeren. Staat die er wel al, dan is de printerdriver niet de oorzaak en kijken we op een andere piste verder.
 
@DDragon80 zoekt het - vanuit zijn ervaring - niet vér ! maar ... hij kon wel eens de nagel op de kop slaan ... Als je zegt andere afdrukken gaan wél - is dat dan ook een zwarte tekst ? vb. gewoon vanuit Notepad eens proberen.
 
De versie is inderdaad 2.60. De printer is gekocht bij BCC en de testpagina geeft alleen in het blauw "Windows testpagina voor printer" weer. Ik denk dus dat er inderdaad een nieuw inktpatroon in moet. Die andere afdrukken waren inderdaad niet in zwart. Sorry. In ieder geval bedankt. Nu nog de problemen met herstelpunt maken (ander onderwerp).
Ik begrijp echter niet waar ik Notepad moet zoeken.
 
in het NL is notepad = kladblok
Standaard bij windows geinstalleerd.

Indien niet zichtbaar in menu, gewoon even kladblok (of Notepad, dat werkt zelfs ook) intikken in het vergrootglas-item naast Start (zoekfunktie van Win10)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan