Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey. Ik wilde graag windows xp installeren naast vista op deze pc, omdat ik allerlei foutmeldingen/crashes en alles heb de laatste tijd. dus toen heb ik een partitie gemaakt (er was 270gb vrij maar de partitie kon maar 5517 mb zijn trouwens) en de xp-schijf ingedaan. toen werd gevraagd of ik de computer vanaf de cd wou opstarten, ja dus. blauw laadschermpje, blabla, en toen deze foutmelding:

Er is een probleem gevonden. Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, start de computer dan opnieuw op. Anders, controleer op virussem. verwijder vaste schijven/vaste schijfcontrollers, controleer of de vaste schijf op de juiste manier is geconfigureerd en afgesloten. Voer CHKDSK uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en reboot.

" STOP! 0x0000007B (0xF7802524), 0x0000034, 0x00000000, 0x00000000

Anybody..? ik heb niet veel verstand van computers en het duurt al lang genoeg..
 
Heb je chkdsk uitgevoerd? Doe dat eerst even en scannen op virussen kan geen kwaad. Ik ben geen Windows gebruiker dus ik heb geen idee wat de foutmelding precies betekend.
 
Deze foutmelding kan komen als de harde schijf behoorlijk beschadigd is.
Ik vrees dat de harde schijf aan z'n eind is en behoorlijk was bad sectors bevat.

Omdat vista zoals je zegt ook al foutmeldingen en crahes opleverde bevestigd dit mijn mening. Ik vraag me af of chkdsk hier nog enige soelaas kan bieden. Ik denk dat het een nieuwe schijf zal kosten en alles opnieuw installeren.
Probeer alle belangrijke data te redden als dit nog mogelijk is.
 
ik heb dit scherm al vaak gezien op pc's. en ik vrees dat Pluis gelijk heeft. meestal ligt het aan beschadigde sectoren op de hdd. dit kan alleen erger worden. gemiddeld zegt men dat je na de eerste keer zo'n BSOD nog een tweetal maanden hebt voor de schijf definitief naar de haaien is.

dus onmiddellijk van alle belangrijke zaken backup nemen voor je er niet meer aan kan!!!
 
zover ik mee ben met het lezen van jouw hulp kreet ,
wilde je xp installeren op je C schijf waardat vista opsta ...nu zeg je wel ik heb daar een 2 de partitie aangemaakt : de partitie waar dat je xp op wil installeren moet op zijn minst al 50 gb zijn ( beter is 100 gb ) en dan nog dien je in de bios dual boot aan te geven
Het tool dat je nodig hebt om de de dualboot goed in te stellen is EasyBCD 2.0.2.


Het tool bij uitstek om DualBoot goed in te stellen ...Easy BCD2.0.2


Download EasyBCD 2.0.2 - NeoSmart Technologies
De bekroonde Easy boot cd (easy BCD ) van Neosmart Technologie ...
is het tool bij uitstek dat het je mogelijk maakt ,
om op een simpele manier een dual boot aan te maken note EasyBCD is free for all private, non-commercial use.
.

Deze Easy BCD herschrijft je bootlader ..
zodat het een kinderspel wordt om een dual boot aan te maken voor :
Windows7 , Vista , oudere versies zoals XP ,en zelfs win 2003
deze werkt ook op Linux , Ubuntu , BSD en MAC OS X....

Je hoeft maar een selectie te maken en te bevestigen Easy BCD doet de rest

Indien het mogelijk was om meerderen parties aan te maken ..dan zou je gemakkelijk tot 7 verschillende versies kunnen installeren op je computer...

Ook als je geintreseerd ben in het debuggen van jouw Windows-kernel is Easy BCD de sleutel tot succes .

Kort samen gevat :
Opstarten in XP/VISTA/WIN7 / UBUNTU /OS X
Booten van USB / NETWERK / ISO images / VIRTUAL HARDDISKS ( VHD ) /WINPE /...
Reparatie van de WINDOWS BOOTLOADER....
 
Laatst bewerkt:
gelieve voorgaande pdf te negeren want deze was niet volledig ...
de volledige pdf is 954.4 kb groot
en het werkt prima
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan